Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسجدجامع زنجان یکی از مساجد قدیمی محسوب می شود که در کنار ورودی بازار زنجان قرار دارد و در سال های متمادی مراسم زیارت عاشورای با حضور اقشار مردم و بازاریان به صورت مستمر روزهای پنج شنبه برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد جامع زنجان یکی از مساجد تاریخی و از بناهای قدیمی شهر زنجان محسوب می شود که به جهت همجواری با بازار زنجان یکی از مساجد پررونق محسوب می شود که بازاریان نماز را به صورت جماعت در آن اقامه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی دیگر از برنامه های مستمر در این مسجد برپایی مراسم زیارت عاشوراست که هر هفته پنج شنبه ها با حضور جمع کثیری از بازاریان و اقشار مختلف مردم اجرا می شود.

 

این مراسم که شاهد حضوربیش از 200 تن از اقشار مختلف مردم و بازاریان است، ساعت 8 تا 8 و 30 دقیقه با قرائت زیارت عاشورا آغاز می شود و پس از آن از حاضران پذیرایی می شود که هزینه های مربوط به پذیرایی در قالب صبحانه از سوی عموم و بازاریان و بنا به نیات خیرین تقبل می شود.

 

بی شک این مراسم که با حضور گسترده اجرا می شود، یکی از برنامه های منحصر بفرد به شمار می آید که از سوی بازاریان و عموم مورد استقبال قرار گرفته است.

 

مسجد جامع معروف به مسجد سید که نمادی از هنر و معماری ایرانی و اسلامی است، از ضلع غربی با بازار قیصریه و از ضلع شرقی با معبر موصوف به کوچه مسجد سید و از جبهه شمالی با خیابان امام و سبزه میدان در ارتباط است که در سال 1242 هجری قمری توسط عبدالله میرزا دارا پسر یازدهم فتحعلی شاه قاجار در هنگام حکمرانی در زنجان احداث شده است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عمومی به مناسبت سالگرد شهادت استاد از طرف خانواده شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می‌شود.

این مراسم در مسجد جامع نارمک فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد رضا هاشمی تهرانی برپا خواهد شد.

یاد آور می‌شود مسجد نارمک در تهران، نارمک بلوار شهید ثانی، خیابان سمنگان واقع شده است.

کد خبر 6093915 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک