Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر، با حضور سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی؛ معاون هنری وزارت ارشاد و دیگر مدیران حوزه تجسمی و هنرمندان این عرصه شامگاه جمعه ۴ اسفند 1396 در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دهمین جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر از ۱۰ هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی تجلیل به عمل آمد که اکبر نیکان‌ پور تصویرگر و هنرمند پیشکسوت اردبیلی، از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان عالی، لوح زرین و تندیس طوبای زرین را دریافت کرد.

همچنین؛ در بخش رقابتی دهمین جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر، که توسط شورای هنری جشنواره متشکل از: كامبيز درم بخش، اصغر كفشچيان مقدم، بهروز دارش، فرح اصولی، بيژن صيفوری، صداقت جباری، محمد علی بنی اسدی، بهزاد اژدری و منيژه صحی، با توجه به تصاویر آثار، استیتمنت ها و... در چند مرحله انتخاب و با بررسی بیش از  11 هزار اثر از 53 کشور جهان انجام شد، حدود 100 اثر به مرحله نهایی و نمایشگاه راه یافتند که در نهایت از بین 89 هنرمند منتخب در بخش رقابتی 18 هنرمند نامزد دریافت جایزه شدند و بر طبق فراخوان 10 اثر به عنوان «آثار برگزیده» با داورای نهایی: فرح اصولی، بیژن صیفوری، کامبیز درم بخش، مجتبی آقایی و جمشید حقیقت شناس، انتخاب و با اهدای طوبای زرین، جایزه نقدی و سفر مطالعاتی به سیته دزرا فرانسه، روز جمعه 4 اسفندماه 1396 در تالار وحدت تهران، تجلیل شدند که طی آن اثر رحمان مجرد، عکاس و مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل؛ در جمع 10 اثر برگزیده این جشنواره شناخته شد و موفق به دریافت تندیس طوبای زرین، لوح افتخار، نشان زرین هنرهای تجسمی، عضویت در موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سفر مطالعاتی به سیته فرانسه و هم چنین جایزه نقدی شد.

مجرد که پیش از این هم در جشنواره نهم و هشتم حضور داشت گفت: در جشنواره هشتم، به‌ دلیل هزینه‌های سنگین پروژه‌ ای که داشتم نتوانستم کار خود را در جشنواره ارائه کنم بنابراین برای حضور در این دوره از جشنواره انگیزه زیادی داشتم.

مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل درباره جشنواره دهم افزود: این جشنواره به ‌عنوان گوشه‌ای از توانمندی‌های تجسمی است که از دوره هفتم به بعد، میدان حضور را برای ظرفیت‌های متنوع هنر تجسمی باز کرده است. به ‌نظرم قابلیت‌های این جشنواره در سه دوره گذشته باعث شده اتفاقات خوبی در آن رقم بخورد و هنرمندان زیادی جذب آن شوند همین فرصت مغتنمی است که باید قدر دانست تا هنر و هنرمند امروزی بی‌اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالب‌های متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

مجرد، اضافه کرد: وقتی در جشنواره‌ای با طیف وسیعی از ایده‌ها روبه‌رو هستیم و هنرمند خودخواسته و براساس احساس مسئولیت و درک از جامعه و پیرامون خود، اثرش را پیشنهاد داده یا عرضه می‌کند، اتفاق بسیار خوبی است که راه پیش روی هنرهای تجسمی را روشن می‌کند.

برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اظهار داشت: در هنر معاصر، یکی از راه‌های عرضه و ارائه مفهوم خوب، ادغام هنرهاست و پیوستگی هنرها و درهم تنیدگی روابط بین آنها، باعث ایجاد خلاقیت و خلق آثار بین رشته‌ای می‌شود و با نگاهی که در جشنواره پدید آمده، امید داریم این موضوع استمرار یابد تا بتوان به خلق آثار عالی چشم داشت.

شایان ذکر است؛ بخش دیگری با عنوان «مدیران هنری استان ها» با هدف توجه به هنرمندان استان ها و انعکاس آثار آن ها در سطح ملی و با رویکرد بین رشته ای به این رویداد بزرگ هنری کشور افزوده شده بود که در این بخش نیز از: حجت مجرد؛ هنرمند طراح گرافیک اردبیلی، به عنوان مدیر هنری منتخب  با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه با حضور در منزل شاهین فرهت موسیقیدان و آهنگساز برجسته کشور دیدارهای خود در سال جدید را آغاز کرد.

در این دیدار که در فضایی صمیمی انجام شد شاهین فرهت خاطرات کودکی تا دانشگاه در ایران و کشورهای دیگر را بازگو و در بخش هایی از سخنان خود به موضوع موسیقی پرداخت و یاد و خاطره استادان و دوستانش را گرامی داشت.

فرهت در بخشی از صحبت هایش با اشاره به توان جسمانی‌اش در ۷۷ سالگی گفت که موثرترین راه برای حفظ سلامتی اش، نواختن پیانو و پیاده روی روزانه به طول ۶ کیلومتر است.

فرهت در ادامه این دیدار اتاق آرشیو خود را که از دست نوشته ها و پارتیتورهای موسیقی قدیمی تا فیلم های مهم و همچنین یکی از بی نظیر ترین پیانوهای رویال دنیا در آن بود به مدیرعامل نشان داد.

این آهنگساز پیشکسوت در بخشی از این دیدار یکی از سمفونی های خود را برای مهمانان اجرا کرد.

سیدعباس عظیمی در نیز با اشاره به ساحت هنر و هنرمند گفت: تکریم هنر و هنرمند باعث رشد فرهنگی اجتماع می شود. این هنرمندان هستند که فرهنگ و عظمت ایران اسلامی را با هنر خود به جهانیان نشان می دهند. ما در دولت به ویژه در موسسه هنرمندان پیشکسوت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شان هنرمندان که سرمایه های مهم فرهنگی کشور هستند حفظ شود.

وی افزود: دیدار در منزل، عیادت در بیمارستان، دعوت برای جشن های تولد، دورهمی های مناسبتی، برگزاری سفرها، تجلیل های انفرادی و گروهی از جمله برنامه های موسسه هنرمندان پیشکسوت برای ارتباط با اعضای موسسه است.

کد خبر 6080268 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد