Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مهدی آزادواری كارشناس امور اقتصادی درخصوص استراتژى گواهى سپرده و تاثیر پیش فروش سكه بر انسداد سوداگرى‌ها، اظهار کرد:  گواهی سپرده سرمایه‌گذاری، یکی از ابزارهای مالی جهت جذب منابع کوتاه مدت سرمایه‌گذاران، به‌ویژه اشخاص حقوقی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که و به دو شیوه گواهی سپرده سرمایه‌گذاری عام و خاص تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آزادواری افزود: در گواهی‌های سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام، سپرده‌ای نزد بانک با سر رسید مشخص، افتتاح می‌شود و بانک در ازای آن، اقدام به صدور گواهی با همین نام می‌کند. گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص هم از دسته سپرده هایی است، که بانک به منظور تجهیز منابع برای تأمین مالی طرح‌های مشخص جدید سودآور تولیدی، ساختمانی، خدماتی و نیز توسعه و تکمیل طرح‌های سودآور موجود، با سررسید مشخص، افتتاح می شود.
کارشناس امور اقتصادی تریح کرد: دستورالعمل اخیر بانک مرکزى مبنى بر عرضه اوراق سپرده یک ساله به نام و سود على الحساب ٢٠ درصد سالیانه، یک استراتژى جهت جلوگیرى از نوسانات نرخ ارز و مسکوکات (انواع سکه هاى طلا قابل عرضه جهت مبادلات) و سوداگرى و دلالى واسطه گرى در این عرصه و بازارهاى مالى غیرواقعى است.
 
وی در ادامه بیان کرد: باید در نظر داشت مادامى که ابزارهاى اقتصاد کلان به عنوان بازارهاى مالى در جهت مسیر بخش مولد و واقعى اقتصاد در راستاى توسعه با برنامه، شفاف و منضبط عمل نکنند، هر گونه سیاست جهت جلوگیرى از سوداگرى بازار سرمایه، مُسکنى مقطعى خواهد بود.
 
آزادواری تاکید کرد: مُسکن‌های مقطعی قادر به جهت دهی مناسب در عرضه و تقاضاى ارز و سکه در روال مقبول، واقعى نخواهد بود و در نهایت اقتصادی متوازن را با بسنده به این تکنیک نمی‌توان انتظار داشت.
 
وی افزود: اقتصاد نامتوازن، باعث انحراف سرمایه بخش خصوصى به قسمت هاى غیر واقعى اقتصاد می‌شود که در این صورت رکود تورمى به بار می‌آید و براى رفع این آسیب‌ها و جلوگیرى از افزایش جذب سرمایه‌هاى بیشتر به سفته بازى و سوداگرى، سیاستگذران باید استراتژی زیرساختی را در جهت رفع معضلات در کوتاه‌ترین زمان اخذ و اجرا کنند.
 
کارشناس امور اقتصادی تصریح کرد: اول بايد دانست كه در صورت جذب هر مقدار حجم اين نقدينگى، باید در سررسيد اصل آن با سود، به صاحبان سپرده پرداخت كنند كه بدين ترتيب بر حجم نقدينگى در گردش، افزوده خواهد شد.
 
وی گفت: در صورت عدم تزريق آن به عنوان منابع تامين مالى به سمت توليد، تورم‌زا خواهد بود؛ در غير اين‌صورت بايد هر چه سريعتر سياست و استراتژى شفاف و كارشناسى شده را جهت هدايت اين منابع براى ايجاد ارزش افزوده به بخشهاى مولد اقتصاد با اولويت اتخاذ كرد.
 
آزادواری اضافه کرد: استراتژى پیش فروش سکه با توجه به قیمت اعلامى جهت پیش خرید متقاضیان، با پیش فرض سود، در نظر گرفته شده است، همین امر از کاهش قیمت عرضه سکه از جانب صرافی‌ها و صاحبان فعلى که دارنده بخش عمده‌ای از این مقدار سکه فعلى هستند، جلوگیرى خواهد کرد.
 
کارشناس امور اقتصادی بیان کرد: با توجه به احتمال افزایش قیمت از سوى فعالان این حوزه، سرمایه گذارانى که این بخش برایشان مجذوب است به هیچ وجه این استراتژى را قبول نخواهند کرد.
 
آزادواری در خاتمه گفت: در صورت جذب هر میزان از حجم نقدینگى در گردش سفته بازى، در فرآیند اجراى این دستورالعمل بانک مرکزى و دولت توسط بانکهاى عامل، با فرض پذیرش صاحبان سرمایه خرد و کلان این بخش که در پایان مهلت عرضه این سیاست مشخص خواهد شد، باید دید که چقدر این سرمایه گذارى براى بازار هدف سیاستگذار جذاب خواهد بود و سود تضمین شده را به ریسک سفته بازى ترجیح خواهند داد یا خیر؟.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه مورینیو؛ آرتتا جادو می‌کند اما من اتوبوس دو طبقه پارک می‌کردم!

ژوزه مورینیو به دورویی و نگاه کاملا متفاوت رسانه‌ها به سبک بازی او و تیم میکل آرتتا اشاره کرد.

طرفداری | خوزه مورینیو به طرز نگاه رسانه‌های انگلیسی به تاکتیک‌های میکل آرتتا در بازی آرسنال مقابل منچسترسیتی طعنه زد.

توپچی‌ها در ۳۱ مارس راهی ورزشگاه اتحاد شدند، دیداری که به عنوان جدالی سرنوشت‌ساز در کورس قهرمانی لقب گرفته بود. با این حال، این رویارویی، به شدت ناامیدکننده از آب درآمد و تنها سه شوت در چارچوب بین دو تیم رد و بدل شد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. آرسنال با اتخاذ یک استراتژی تدافعی به مصاف منچسترسیتی رفت. تیم آرتتا تنها 27 درصد مالکیت توپ در برابر سیتی داشت، اما در نهایت با ارائه نمایشی سرسخت و منظم، یک امتیاز گرفت و آرسنال را در رقابت‌های برای قهرمانی نگه داشت.

ژوزه مورینیو، سرمربی سابق چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام که رسانه‌های انگلیسی او را به خاطر بازی دفاعی تیمش، با اصطلاح " اتوبوس پارک کردن" به تمسخر می‌گرفتند و نگاهی کاملاً منفی به سبک بازی تیم‌های او داشتند، از واکنش متفاوت رسانه‌ها به عملکرد آرسنال در بازی با سیتی ابراز تعجب کرد. آقای خاص در مصاحبه با نشریه تلگراف گفت:

از دیدن موفقیت این پسر [آرتتا] خوشحالم، چون او را دوست دارم. و خوشحالم که همه چیز برای او خوب پیش می‌رود. اما از نحوه‌ی بازی آرسنال برای کسب آن یک امتیاز و طرز صحبت رسانه‌ها درباره‌اش تعجب می‌کنم. تعجب می‌کنم رسانه‌ها از استراتژی جادویی آرتتا برای آن بازی صحبت کردند. ولی در زمان من، خبری از استراتژی جادویی نبود. با این‌که من چند بار در خانه منچسترسیتی پیروز شدم، کسی نمی‌گفت استراتژی مورینیو فوق‌العاده بوده، در عوض می‌گفتند تدافعی بازی کرد؛ اتوبوس پارک کرد؛ اتوبوس دو طبقه پارک کرد! نگاهی که به من داشتند کاملاً متفاوت بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • طعنه مورینیو؛ آرتتا جادو می‌کند اما من اتوبوس دو طبقه پارک می‌کردم!
  • آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏
  • هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۳
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو به ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید