Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:13:05 GMT

رشت| توزیع بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۷۹۷۱

رشت| توزیع بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه امسال هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان تولید شد گفت: توزیع بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان آغاز شد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به  فصل بهار کشاورزان گیلانی فرآیند کشت برنج را در استان گیلان آغاز کردند اظهار داشت: فصل زراعی جدید با شخم زمستانه در استان گیلان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه تولید انواع بذر برنج اصلاح شده از سال 93 در استان گیلان آغاز شده است اعلام کرد: سال 94 در استان گیلان 300 تن انواع بذر برنج اصلاح شده تولید شد.

جهانساز  با تاکید بر اینکه تولید انواع بذر برنج اصلاح شده سال 95 در استان گیلان به 500 تن رسید خاطرنشان کرد: سال زراعی جدید بالغ بر هزار و 500 تن انواع بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان تولید شده و آماده توزیع است.

وی با اشاره به اینکه بذر‌های مذکور از ارقام هاشمی، گیلانه و خزر است و برای تولید این بذر‌ها هزینه‌های زیادی صرف شده است تصریح کرد: بذر‌های اصلاح شده برنج در استان گیلان ارزان‌تر از قیمت تولید شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه بذرهای اصلاح شده برنج در استان گیلان عاری از هرگونه آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز است افزود: بذرهای اصلاح شده برنج در استان گیلان از خلوص بالایی برخوردار هستند.
 
جهانساز با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند در فصل برداشت با جداسازی و پاکسازی، بذر سال آینده خود را جدا و ذخیره کنند خاطرنشان کرد: کشاورزان می توانند حداقل به مدت پنج سال متوالی از این بذر استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود کشاورزان به منظور تهیه بذرهای اصلاح شده برنج به مراکز خدمات جهادکشاورزی گیلان در سراسر استان مراجعه کرده و حواله دریافت بذر بگیرند افزود: کشاورزان می‌توانند با دریافت حواله بذر به کارگزان جهت دریافت بذر اصلاح شده مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تولیدی انواع بذر اصلاح شده برنج در استان گیلان، توزیع این بذرها تا فروردین ماه سال آینده طول می‌کشد.

انتهای پیام/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان