Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: ما ملتی هستیم که در طول تاریخ به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و بعدازآن، کرامت خود را به جهان اثبات کرده‌ایم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به الگو گرفتن جامعه اسلامی از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها اظهار داشت: تأثیر پذیرفتن و الگو گرفتن از وجود مبارک صدیقه کبری سلام‌الله علیها در انقلاب اسلامی خود را به‌خوبی نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما باید دو اقدام مهم را در دستور کار خود داشته باشیم؛ اول اینکه یک فردوسی دیگر بپرورانیم و دوم اینکه به تشریح بزرگی و عظمت ذوات مقدس ائمه علیهم‌السلام بپردازیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: ما ملتی هستیم که در طول تاریخ به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و بعدازآن، کرامت خود را به جهان اثبات کرده‌ایم، لکن یک فردوسی نداشتیم که این حماسه‌ها را ثبت و بیان کند و به گوش همگان برساند.

وی ابراز کرد: پرچم یا زهرا(س) کشور را در دوران دفاع مقدس حفظ کرد، وگرنه پرچم سه رنگ به‌تنهایی نمی‌تواند خود و کشور را حفظ کند، چنانکه در حوادث جنگ جهانی اول و دوم نتوانست، اما وقتی پرچم یا زهرا(س) و یا حسین(ع) به میدان آمد هم دین حفظ شد و هم کشور محفوظ ماند.

آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: این تفکر است که باید به همت شما، با عظمت پیگیری و حفظ شود، و از سوی دیگر مراقب باشیم تا حضرات معصومین را تنها برای خود مصادره نکنیم، باید ائمه(ع) را جهانی بدانیم و آن‌ها را جهانی معرفی کنیم که لازمه این کار آن است که در دریای معرفت ایشان غرق شویم.

وی با اشاره به فرازهایی از خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها تصریح کرد: همه ما وحدت را دوست داریم اما حضرت در خطبه خود می‌فرماید تنها عامل وحدت «عدل» است، و این عدل تحت هدایت و رهبری ائمه تحقق پیدا می‌کند، چرا که به بیان ایشان ائمه(ع) علاوه بر امام و رهبر بودن، «رائد» یعنی پیشرو هستند، حضرت می‌فرماید ما پیشرو هستیم! راه را می‌شناسیم، قبلاً این راه بهشت را رفته‌ایم و بازگشته‌ایم و لذا از هر کسی بهتر این راه را می‌شناسیم و از سوی دیگر «وَ الرَّائِدُ لا یَکْذِبُ اَهْلَهُ».

بنابراین گزارش در ابتدای این دیدار گزارشی از برگزاری همایش ملی «ریحانةالنبی» در سال گذشته و همچنین برنامه‌های دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» که امسال با محوریت نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد، خدمت آیت‌الله جوادی آملی ارائه گردید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟