Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@16:27:28 GMT

ادعای یک مقام بحرینی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۸۱۸۴

وزیر اطلاع رسانی بحرین با بیان اینکه ایران تلاش کرد در تمام کشورهای عربی نفوذ کند، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. ناطقان: علی‌بن‌محمد الرمیحی، وزیر اطلاع رسانی بحرین در گفت‌وگو با شبکه مصری المحور، مدعی شد: هر کس تلاش دارد خطر ایران بر امت‌های عربی را کوچک بشمارد و یا می خواهد به بیننده عربی نشان دهد که ایران تهدیدی برای امت عربی نیست، او یک واقعیت را نادیده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ایران بدون استثنا تلاش کرد در تمام کشورهای عربی نفوذ کند، مدعی شد: بحرین قلعه‌ای است که بیشتر توطئه‌های ایران برای نفوذ در منطقه خلیج (فارس) در آن شکست خورد.
الرمیحی با طرح این ادعا که ایران از تروریست‌ها حمایت می کند و این امر برای تمام جهان آشکار است، گفت: رسانه‌های قطری تلاش دارند که نشان دهند ایران یک دشمن نیست.
به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیزضمن رد ادعای  وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور ، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.
قاسمی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.
قاسمی ادامه داد: بهتر آن است مقام های بحرینی به جای ایراد اتهام های تکراری و طرح سناریوهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته، رویکرد امنیتی - پلیسی و سرکوب مطالبات مشروع مردم را کنار گذاشته و از طریق گفتگوی جدی با مردم خود به بحران در این کشور پایان دهند و متوهمانه و ناشیانه برای مشکلات و بحران های داخلی خود بدنبال فرافکنی و آدرس غلط نباشند.
منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر اطلاع رسانی بحرین ، حمایت از تروریسم ، ادعا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد