Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- «محمدطولابی» از دوستان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، یک دستگاه خودرو را برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی به کانون پرورش فکری کودکان لرستان اهداء کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد طولابی» خیر خرم آبادی یک دستگاه خودرو برای راه اندازی کتابخانه سیار روستایی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اهداء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ضمن سپاس و قدردانی از حرکت زیبای فرهنگی «محمد طولابی»، با بیان این نکته که اساس کار کانون بر پایه محبت، همدلی و مهربانی است و با تاکید برحدیثی از حضرت علی(ع) که می فرمایند: «آن گونه که یاری می‌کنی، یاری می‌شوی»، عنوان داشت: همه ما در قبال جامعه، کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی مسئولیم؛ به همین منظور کانون پرورش فکری بسترساز خوبی است تا کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت دسترسی ندارند را زیر پوشش قرار دهد.

محمدجواد محمدی گفت: با توجه به اینکه خودروی مینی بوس سیار روستایی کانون بیش از بیست سال به کودکان و نوجوانان روستاها وحاشیه شهرخرم آباد خدمت می کند و این روز ها دچار استهلاک شده و دیگر قادر به خدمت رسانی نیست، با رایزنی هایی که صورت گرفت، «محمدطولابی» از فرهنگ دوستان خرم آباد یک دستگاه وانت آریسان را به کانون اهداء کرد.

وی افزود: دکتر طولابی طی بازدید هایی که از فعالیت های کتابخانه های سیار روستایی داشتند و دغدغه هایی که در زمینه کتاب و کتاب خوانی وجود دارد برای این کار فرهنگی پیش قدم شدند و ما در کانون از کار ایشان استقبال کردیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: کتابخانه سیار روستایی شماره ۶ کانون سالهاست که به بچه های روستا کتاب امانت داده و فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، درحال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کودک ونوجوان از روستاهای شوراب ۱ و ۲، محمودوند، شرکت نفت، زاهدشیر، دولتشاهی، قنات آباد، سرچاه، شهرک چنگایی، شهرک باباعباس، هولاندشت، تکانه، کولاگه، زرد آباد، برکه، دوره و هوسیوند  تحت پوشش این کتابخانه سیار قرار دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟