Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان باید هر چه سریعتر موضوع جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در دستور کار قرار دهد تا این رویداد جهانی در شان این کلانشهر تاریخی در سال آینده برگزار شود.

به گزارش خبرنگارایمنا، مهدی مقدری صبح امروز -یکشنبه- درجلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سالها است جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به عنوان یک رویداد برندسازِ فرهنگی و هنری، در شأن اصفهان برگزار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این ماه‌ها، نگاه اهالی فرهنگ و هنر سینما به تغییرات دوخته شده، اما شوربختانه شهردار اصفهان در انتخاب عوامل اجرایی و سیاست‌گذاری این جشنواره تاکنون اقدام کافی انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: با توجه به از دست رفتن فرصت‌ها برای برگزاری دوره بعدی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهردار اصفهان باید هر چه سریع‌تر این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا این رویداد جهانی به بهترین شکل ممکن و با اصلاحات لازم در سال آینده برپا شود.

وی افزود: مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل نیز این روزها حال خوشی ندارد، در حالی که این مرکز باید نماد اصفهان‌پژوهی، جریان‌سازی فکری و تولید محتواهای اندیشه‌ای برای موزه شهر اصفهان باشد، اما از مکان و موقعیت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

مقدری ادامه داد: مراکز فارس‌شناسی و کرمان‌شناسی و دیگر نهادهای مشابه در سراسر کشور قدر این ظرفیت را دانسته و میزبان نشست‌ها و رویدادهای ملی و جهانی در معرفی فرهنگ و هنر و ادبیات شهرهای خود هستند.

وی از شهردار و نمایندگان شورای اسلامی شهر به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد: اکنون که خانه تاریخی شَفتی بازسازی شده و از موقعیت مناسبی در محور تاریخی اصفهان برخوردار است، این بنای کم‌نظیر را به جای واگذاری به مراکز و کارهای غیرمرتبط، به مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سپرده تا همزمان با انتصاب رضا روحانی، رئیس فرهیخته این نهاد، شاهد خلق رویدادها و تحولات تاثیرگذار و کارآمد در این مرکز تخصصی باشیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاگنوپل پنجره‌ای به سوی جدیدترین پیشرفت‌های علوم شناختی

نخستین رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی "کاگنوپل" با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی خردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی "کاگنوپل" با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی خردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

به منظور گسترش فعالیت‌های تحقیق، توسعه و تمرکز برفناوری‌های شناختی، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری‌های نوین جهت سرمایه‌گذاری بر روی‌ ایده‌ها و استارتاپ‌های شناختی و افزایش شتاب رشد استارتاپ‌ها و‌ ایده‌ها، اولین رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی "کاگنوپل" با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در خردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

این رویداد در سه محور تجهیزات و ابزار‌های سلامت شناختی، بازی‌ها و بسته‌های پرورش شناختی وهوش مصنوعی و داده کاوی شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و با مشارکت و همکاری برخی دیگر از مراکز و نهاد‌ها مالی، علمی و تخصصی نهم خردادماه امسال در اصفهان گشایش می‌یابد.

رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی با هدف آشنایی افراد با مفاهیم، کاربرد‌ها و جدید‌ترین پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علوم، اشتراک دانش، تبادل نظر و ترویج علوم شناختی برای ارتقای فهم و استفاده مؤثر از دانش علوم شناختی در زندگی روزمره و ارتباط آن با صنعت به منظور کاربردی‌سازی این دانش توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و یا شرکت‌های فناوری، برگزارمی‌شود.

تجهیز 12 مرکز علمی و دانشگاهی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی

منتورینگ و معرفی استارتاپ‌ها به عنوان یکی از بخش‌های رویداد‌های ترویجی علوم شناختی، به منظورارتقاء و پشتیبانی از‌ایده‌ها و تیم‌های کارآفرین در حوزه علوم شناختی انجام می‌شود.

بخش به همرسانی و ارائه به سرمایه‌گذار یکی از بخش‌های مهم در رویداد‌های ترویجی علوم شناختی است که به کارآفرینان و شرکت‌های نوپا در این زمینه فرصت می‌دهد تا‌ ایده‌ها و پروژه‌های خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند و از آن‌ها حمایت مالی و حمایت از نظریه‌های تجاری دریافت کنند. این بخش به شکل جلسات یا پنل‌هایی با حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برگزار می‌شود.

پنل‌های تخصصی و ترویجی، یکی از بخش‌های اساسی در رویداد‌های ترویجی علوم شناختی است که به صورت جلسات گروهی با حضور افراد متخصص در حوزه‌های مختلف علوم شناختی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا از طریق بحث و تبادل نظر با افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این دانش، به فهم عمیقی دست یابند.

نمایشگاه ارائه دستاورد‌ها، یکی از بخش‌های جذاب در این رویداد است که به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا با آخرین دستاورد‌ها، پروژه‌ها و نتایج تحقیقات در زمینه علوم شناختی آشنا شوند و اشتراک‌گذاری این اطلاعات با جامعه علمی و عموم افراد را تسهیل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • کاگنوپل پنجره‌ای به سوی جدیدترین پیشرفت‌های علوم شناختی
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود