Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-بنیان گذار کانون معلولان توانا گفت: ایجاد اشتغال برای 800 فرد معلول در قزوین علاوه بر اثبات توانمندی این قشر در تغییر نگرش جامعه نسبت به این افراد تاثیر گذار بوده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسوی روز یکشنبه در آیین پاسداشت جهاد اشتغال که به مناسبت اشتغال زایی برای 200نیروی جدید معلول در قزوین برگزار شد،افزود: خداوند را شاکریم که در سال اقتصاد مقاومتی در سنگر اشتغال و تولید توانستیم تعداد نیروهای انسانی خود را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز با بیان اینکه پیش از این در این واحد تولیدی 500 فرد معلول مشغول کار بودند و در بهمن ماه سال جاری نیز 140 نیروی دیگر به این جمع اضافه شدند،افزود: 60 معلول نیز از هشت استان دیگر در بخش تحقیقات، بازاریابی و فروش در این کارخانه مشغول کار شده اند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی کانون توانا در خصوص معلولان، گفت: این کانون به عنوان نهادی مردمی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کند و نشان داده است می توان با همه محدودیت ها و مشکلات برای خدمت به جامعه توانمند و پرقدرت ظاهر شد.
بنیان گذار کانون معلولان توانا خاطرنشان کرد: در واحد تولیدی خود برای بهره گیری موثر از توان معلولان تا حد امکان از ماشین آلات استفاده نکرده ایم چرا که معتقدیم در شرایطی که جوانان ما بیکار بوده و شاهد میزان بالای آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری هستیم وجود دستگاه های مختلف در این زمینه مضر است.
موسوی با بیان اینکه معلول برخلاف ظاهر خود فردی توانمند است،افزود: معلولان ما ناتوان نیستند بلکه توانمندی این را دارند که با نگاه مثبت جامعه به خود در کمک به رفع چالش ها و مشکلات قدم بردارند.
وی ادامه داد: معلولان فعال در حوزه کارآفرینی برای ادامه فعالیت خود از مسئولان نه کمک بلاعوض، بلکه خواستار فراهم کردن بسترها و زیرساخت های مورد نیاز برای گرداندن چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
بنیان گذار کانون معلولین توانا گفت:این کانون در ابتدا تعریفی از معلولیت کرد مبنی بر اینکه بدن انسان هرچه محدودتر باشد سازنده تر است و در این راستا با بهره گیری از اندیشه خود در عرصه علوم انسانی به موفقیت های بزرگی دست یافت.
وی همچنین از تشکیل کانون معلمان توانا در آینده نیز خبر داد و گفت: این کانون به منظور پررنگ کردن نقش و اهمیت دوره ابتدایی و معلمان این مقطع تاسیس می شود زیرا معتقدیم نقش معلمان در جامعه امروز مورد غفلت قرار گرفته است.
وی بر حمایت از کارآفرینان نیز تاکید کرد و گفت:در شرایط سخت اقتصادی کشور، کارآفرینان باید به عنوان سرمایه اقتصادی و مولد جامعه شناخته شده و مورد حمایت قرار بگیرد.
بنیان گذار کانون معلولان توانا،امنیت اقتصادی را مهم ترین خواسته کارآفرینان عنوان کرد و افزود: برای حل چالش های اجتماعی راه برون رفت دیگری به جز تقویت اشتغال وجود ندارد بنابراین باید زمینه حمایت از کارآفرینان و برداشتن موانع داخلی از پیش روی آنها فراهم شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال گفت:  وام‌های تکلیفی طرح‌های اشتغالزایی بر عهده این نهاد‌ها در این شهرستان هنوز پرداخت نشده است.

وی تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفر تسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

توری ادامه داد: تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

فرماندار بستان آباد از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر به فرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی برای شناسایی و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)