Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > قضایی - سخنگوی قوه قضاییه گفت که اینکه در صدا و سیما اعلام شده سیدامامی جاسوس است خلاف قانون نیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت در پاسخ به سوالی درباره بازداشت 70 جاسوس یا متهم به جاسوسی در زندانهای تهران گفت: بسیاری از جاسوسان در سالهای گذشته بازداشت شده و بعضا محکومیت شان تمام شده و آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نمی دانم محکوم به اتهام جاسوسی چند نفر در زندان است. این به معنی آن نیست که محکومان مربوط به امسال و پارسال بوده است.

همچنین او در پاسخ به سوالی درباره باینکه رنامه صدا و سیما درباره زندگی و مرگ مرحوم سید امامی استاد دانشگاه امام صادق خلاف قانون بوده یا نه گفت: ممکن است در جامعه، شایعاتی مطرح شود و در خصوص این موضوع که چه چیزهایی در رسانه ملی مطرح شده، من نمی دانم. اما اینکه گفته شود کسی که خودکشی کرده به اتهام جاسوسی بازداشت بوده، اشکالی ندارد ولی اگر بیشتر باشد، من خبر ندارم.

او افزود: تاکنون فرد خارجی در این پرونده بازداشت نشده است. افرادی متهم هستند ولی بازداشت افراد خارجی نداشته ایم. 3نفر در استان هرمزگان اخیرا در این باره بازداشت شده و تفهیم اتهام شده اند. درباره جزییات این پرونده فعلا قانون به ما اجازه نمی دهد بیان کنیم. نباید گمانه زنی شود و ذهن مردم به جاهای مختلف برود و وضعیت رسیدگی به پرونده را مشکلتر کند. اجازه دهید تحقیقات پرونده تکمیل و رسیدگی انجام شود.

اژه‌ای ادامه داد:  تردید نکنید بحث نفوذ جدی است و در راس آنها آمریکا و اسراییل قرار دارد. نفوذ، فقط به خاطر جمع آوری اطلاعات نیست. بعضا اطلاعات می دهند تا در تصمیم گیری ها و تصمیم سازیها دخالت کنند. در این رابطه افرادی که به صورت نفوذی کار می کنند بدیهی است باید پوششی داشته باشند. یک فرد نفوذی اگر ظاهر خود را از رفت و آمد و اصلاح صورت با محیط تطبیق ندهد به او شک می کنند. اگر فردی می خواهد به کوهستان، بیابان یا شهرها برود و آشکارا فیلمبرداری و عکسبرداری کند بلافاصله به او می گویند تو کی هستی؟ بدیهی است باید پوشش داشته باشد. عوامل نفوذ بسته به جایی که می خواهند بروند، پوشش انتخاب می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در پرونده‌ای که به محیط زیست معروف شده، تحت پوشش محیط زیست اقداماتی داشته اند و در واقع تحت پوشش اقدامات محیط زیستی، هدف اصلی خود را دنبال می کردند. آیا همه کسانی که در این موسسه کار می کردند از ماهیت نفوذ خبر دارند؟ بدیهی است که نه، همه کسانی که با او کار می کنند چه بسا از ماموریت اصلی افرادی که با آنها کار می کنند اطلاع نداشته باشند. مشکل کار اینجاست چه کسانی ماموریت واقعی دارند و چه کسی بی اطلاعند. چه کسانی وابستگی به خارج دارد و چقدر می دانند که کارشان خلاف است. نفوذ، جاسوسی، پوشش و حتی بی اطلاعی برخی از این افراد واقعیت دارد، این که برخی به خارج وصل بوده اند هم واقعیت دارد. باید بگذارید برویم جلو ببینیم چه کسانی از گذشته وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی بودند و چقدر اطلاعات بیرون داده اند. اجازه بدهید موضوع پیگیری شود.

او در پایان گفت: تا تحقیقات نهایی نشده، پرونده هم امنیتی و جاسوسی است، بیان جزییات پرونده اشکال دارد.

۴۷۲۳۷

کلید واژه‌ها : قوه قضاییه - غلامحسین محسنی اژه‌ای - جاسوسی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • اشتباهات شبکه خبر در پاسخ موشکی ایران چه بود؟
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی
  • بازداشت عضو حزب اسلامی افغانستان در آمریکا
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • بازداشت عضو «حزب اسلامی» حکمتیار در آمریکا