Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کاشان از پرداخت افزون بر سه ميليارد ريال تسهيلات در قالب مشاغل خانگي به هنرمندان صنايع دستي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.

محسن جاوري روز يکشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: تسهيلات پرداخت شده به 60 نفر از هنرمندان کاشاني با کارمزد چهار درصد براي رونق هنرهاي سنتي و صنايع دستي صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي گيوه دوزي، گليم بافي و سفال در بين انواع رشته هاي صنايع دستي شهرستان کاشان به ترتيب داراي بيشترين فراواني بهره مندي از اين تسهيلات بودند.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کاشان همچنين به آموزش 35 نفر در رشته گيوه دوزي در روستاي نشلج از توابع اين شهرستان اشاره کرد و افزود: 20 نفر آنها از تسهيلات مشاغل خانگي صنايع دستي در سال جاري استفاده کردند و دانش آموختگان رشته سفال نيز از اين کمک هاي دولتي استقبال خوبي داشتند.
وي در ادامه بيان کرد: 12 نفر از هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي شهرستان کاشان در برخي رشته ها مانند شعربافي، مخمل بافي، لباس هاي دست بافت ابريشمي، ساز سفالي و زري بافي نشان اصالت يونسکو را دريافت کردند.
جاوري اضافه کرد: اين گواهي نامه يونسکو نشان از مرغوبيت صنايع دستي دارد و با هدف تشويق صنعتگران اين رشته در کشورهاي مختلف جهت بهره گيري خلاقانه مهارت ها، نقش ها و موضوع هاي اصيل و سنتي براي حفظ و معرفي هويت‌ فرهنگي در اين قالب اعطا مي شود.
به گفته او، هم اکنون بيش از 50 رشته هنري در زمينه صنايع دستي و سنتي در شهرستان کاشان فعال است.
شهرستان کاشان با جمعيت نزديک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کيلومتري شمال اصفهان واقع مي باشد.
6136/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آن ها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آن ها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آن ها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی