Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم،در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،گفت: باید تکلیف پرداخت‌های معوق واحدهای صنعتی به شرکت‌های خدماتی به‌زودی روشن و مشخص شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود:در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقررشده تسهیلاتی به مبلغ 80 میلیارد ریال برای رونق تولید در شرکت سیمان نیزار ارائه شود که متأسفانه علی‌رغم همکاری‌های بانک عامل در این زمینه مسئولان این شرکت هنوز اقدامی جدی در این زمینه انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از مشکلات و چالش‌های موجود در زمینهٔ پرداخت بهای خدمات در بین واحدهای صنعتی شهرک محمودآباد افزود: در مورد پرداخت بهای خدمات آب در شهرک صنعتی محمودآباد برخی اختلافات داخل بخشی وجود داشته که باید آب و فاضلاب فرصت و تنفسی برای برطرف شدن مشکلات موجود بین شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های خدماتی و هیئت‌مدیره واحدهای صنعتی بدهد.

وی بااشاره به اعتبارات پرداخت‌شده درزمینهٔ تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی یادآورشد: تاکنون اعتباری بالغ‌بر48 میلیارد تومان در بین بانک‌های عامل استان تسهیلات در راستای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی پرداخت‌شده که تقریباً یک‌چهارم سهمیه استانی بوده است.

سیجانی با تأکید بر روند قابل‌قبول پرداخت تسهیلات در استان قم عنوان کرد: روند ارائه تسهیلات در بانک‌های عامل استان با جهش مناسبی دنبال می‌شود که اگر این روند ادامه داشته باشد، می‌توان امید داشت به‌پیش بینی‌های انجام‌گرفته تحقق عملیاتی پیدا کند.

وی با تأکید بر جای خالی صنعت کفش و سنگ استان در دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی افزود: اضافه شدن تسهیلات یارانه‌ای در دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در سال 97 می‌تواند سبب ایجاد انگیزه و میل در بین متقاضیان بخش صنعت کفش و سنگ استان شود که امید می‌رود ارائه تسهیلات یارانه‌ای در این بخش نهایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از بالا بودن نرخ سود تسهیلات درزمینهٔ تسهیلات بازسازی و نوسازی ادامه داد: دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی با استقبال اندکی در استان روبه‌رو بوده که نرخ بالای سود تسهیلات ارائه‌شده مهم‌ترین عامل در این زمینه است که سبب شده تا متقاضیان عملاً میل و رغبتی برای دریافت این قبیل تسهیلات از خود نشان ندهند.

سیجانی بابیان برخی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت استان در تحقق سهمیه‌های استانی در ایجاد اشتغال‌های تازه، تأکید کرد: پرداختی‌های صورت گرفته در بخش سرمایه ثابت در استان اندک بوده است، درحالی‌که ایجاد اشتغال‌های جدید با افزایش و رونق پرداخت‌های بیشتر در بخش سرمایه ثابت قابلیت تحقق دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بازگشایی موقت سامانه بهین یاب در استان قم یادآورشد: سامانه بهین یاب برای چند روزی به‌منظور ثبت درخواست‌ها درزمینهٔ سرمایه در گردش و سرمایه ثابت گشوده می‌شود که امید می‌رود با استقبال متقاضیان نیز روبه‌رو شود.

انتهای پیام/ح

یک‌چهارم سهمیه استانی در ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی پرداخت‌ شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: طرح مطالعات بازار کوبا آغاز شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به همکاری با کوبا دارند قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) اشاره کرد و افزود: از حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیات‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند و نشست‌ها در زمینه نوسازی و بهسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.

مقیمی اضافه کرد: به زودی هیات فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد. هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کارهای اجرایی آنها آغاز شده است.

وی به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محورهای جدید همکاری متقابل را فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کوبا ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی ایران در منطقه آمریکای لاتین را دارد، گفت: هم اکنون اقلام سوپرمارکتی (فروشگاهی) ایران در بازار کوبا تقاضامحور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

کد خبر 6093613 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه