Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف 237 عدد سکه به همراه 50 قطعه شی تاریخی دوره ساسانی در این استان خبر داد. به گزارش بلاغ، سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق اشیاء عتیقه در سطح گسترده و به صورت باندی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ، ماموران پلیس امنیت عمومی استان فردی ساکن شهرستان ساری را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی مازندران اظهار کرد: پس از شناسایی محل سکونت این فرد با هماهنگی قضایی و همکاری عوامل یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی استان، ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از منزل این فرد 237 عدد سکه باستانی دوران ساسانیان کشف شد.

این مسؤول با اشاره به شناسایی و دستگیری پنج متهم دیگر از اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه، خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

میرفیضی گفت: با اقدامات اطلاعاتی پلیسی سه نفر از اعضای دیگر این باند نیز در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شدند که در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان به قاچاق اشیاء عتیقه دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه این افراد موفق شدند، 50 قلم از انواع اشیاء عتیقه مربوط به دوره ساسانی را به همراه تعدادی مهر برای جعل اسناد متعلق به سازمان‌ها و نهادهای دولتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مازندران از تشکیل پرونده برای این افراد و معرفی آنان به مرجع قضایی خبر داد و افزود: در این عملیات یک عدد کلاه‌خود نقره‌ای متعلق به دوره ساسانیان با کمربند مفرق برجسته که تنها یک نمونه از آن در "موزه لوور فرانسه" نگهداری می‌شود به همراه جام نقره‌ای با نقوش برجسته "انوشیروان اول ساسانی" که نمونه‌ای از آن در موزه ایران موجود است از قاچاقچیان کشف شد.

این مسؤول از کشف ظروف منقوش مفرق و طلا شور نقره به همراه جام‌های نقره‌ای و طلا، دستبند، تیر و پیکان مفرق و کارد کاجی مفرق در این عملیات خبر داد و افزود: اموال مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای کارشناسی بیشتر تحویل کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری استان شد.

میرفیضی با اشاره به اینکه براساس قانون مجازات اسلامی حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی و همچنین خرید و فروش آن ممنوع و جرم است، افزود: برابر این قانون مرتکب این عمل به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ آثار ملی و اموال فرهنگی و تاریخی کشور باید به عنوان یک وظیفه ملی مورد تاکید قرار گیرد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند. کد مطلب: 351623 مرجع : پایگاه خبری پلیس 

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

عبور از رو کود

اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

    شناسایی و انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در مازندران قهرمانی کشتی‌گیر جویباری در رقابت‌های بین‌المللی اکراین برگزاری مسابقات ملی دومینو در بابلسر/ این مسابقات دبیر ندارد نمایشگاه قرآن، عترت ومحصولات فرهنگی در ساری   زمانی که هنر، عشق و اقتصاد توسط بانوی جویباری معنا شد احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی مازندران هنرستان‌ها باید به کارگاه‌های کارآفرینی تبدیل شوند مشکلی برای تأمین میوه شب عید نداریم/ علت قیمت 8 هزار تومانی موز در بازار بازدید نماینده آژانس جایکا از تأسیسات برق ساری مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری ماهان فرافکنی نکنند/ چه کسی پاسخگوی خسارت است؟ برگزاری آئین رونمایی از تندیس مرحوم مهندس “مجدآرا” در فریدونکنار   عبور از رو کود ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است رونمایی از تندیس مرحوم مهندس «مجدآرا» در فریدونکنار حمایت 2.5 میلیارد تومانی از طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در گلوگاه سه مدال رنگارنگ حاصل تلاش رزمی‌کاران محمودآبادی پیام تبریک روز مهندس با چاشنی مطالبات حقوق 2 ماهه بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست یک کشته و 4 مصدوم در تصادف شهرک دریا محمودآباد  

حماسه عاشقی مردم بابل در آیین تشییع ۲ شهید گمنام  

تصاویر برفی روستای نیاک لاریجان  

پیکر پاک پدر شهیدان "عبوری" در ساری تشییع شد  

مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان قائم‎شهر برکزار شد  

استقبال خودجوش از شهدای گمنام در سیمرغ برگزار شد+تصاویر  

پشت پرده علت سقوط هواپیمایی تهران ـ یاسوج

طمع، جان جوان 24 ساله رامسری را گرفت

تشییع باشکوه دو شهید گمنام در سیمرغ  

به لیلا بگو هوووو بکشه

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد محمودآباد  

 

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

 

برخورد دور از انتظار فرماندار نکا با مردم در راهپیمایی 22 بهمن 96 +عکس و فیلم  

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

به لیلا بگو هوووو بکشه

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

مسئولان حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند

امید کشورهای منطقه به ایران است/جایگاه رفیع ولایت فقیه در شکل‌گیری بیداری اسلامی

پشت پرده علت سقوط هواپیمایی تهران ـ یاسوج

طمع، جان جوان 24 ساله رامسری را گرفت

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر