Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@12:25:40 GMT

شناسایی مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۹۷۷۶

شناسایی مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی

به گزارش جهان نيوز، نایب رئیس مجلس گفت: مشکلات پرداخت بدهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری شناسایی شد.    مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: اواخر هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نماینده سپرده‌گذاران و مسئولان وزارت اطلاعات برگزار شد تا اطلاعاتی که از سوی سپرده‌گذاران مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد، چرا که برخی اطلاعات اعلامی از سوی سپرده‌گذاران قابل تأمل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: براساس مباحث این نشست، مقرر شد اموالی که این مؤسسات دارند و اعلام نکرده‌اند و یا اموالی که دست به دست شده، توسط این گروه از وزارت اطلاعات شناسایی شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مقرر شد که در بانک مرکزی جلسه‌ای با حضور نیرو‌های وزارت اطلاعات و تیم تسویه که برای هر بانک جداگانه تشکیل شده، برگزار شود تا اموال هر مؤسسه به‌صورت جداگانه بررسی و شناسایی شود که مشکلات پرداخت بدهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری شناسایی شده است.

پزشکیان در تشریح آخرین جلسه نمایندگان سه قوه برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، یادآور شد: در جلسه نمایندگان سه قوه، بیشتر ارزیابی تصمیماتی که اخذ شده بود انجام شد، چراکه با توجه به شکایات و اعتراضات سپرده‌گذاران، مشخص شد که برخی تصمیمات آنگونه که باید عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه در این نشست، برنامه‌ها مجددا مرور و مقرر شد که شفاف‌سازی شود که تیم‌های پاسخگویی چه کسانی هستند و کجا مستقرند و چگونه عمل می‌کنند، افزود: احتمالا نمایندگان سه قوه با یکدیگر و یا هرکدام به‌صورت جداگانه از این مراکز پاسخگویی بازدید می‌کنند.

نایب رئیس مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، افزود: در این نشست، درباره سپرده‌های بالای ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان، بحث‌هایی مطرح شد که چگونه می‌توان اموال آن‌ها را شناسایی کرد و بر مبنای این اموال سپرده‌ها را به افراد بازگرداند.

پزشکیان تصریح کرد: مقرر شد که برای حل مشکل تعاونی، ولی عصر (عج) رباط کریم و بهارستان در هفته جاری، اموال این تعاونی شناسایی و خط اعتباری براساس دارایی‌هایش باز، تا پرداخت سپرده‌های آن‌ها از مبالغ پایین آغاز شود.

منبع:تسنیم