Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:کنفرانس بین‌المللی «سیاست در اشعار علامه اقبال» با حضور پژوهشگرانی از ايران، آمریکا، آلمان و دانشگاه‌های مختلف هند در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آيين اختتامیه کنفرانس بین‌المللی «سیاست در اشعار علامه اقبال»، سوم اسفندماه با حضور و سخنراني پژوهشگرانی از ایران، آمریکا، آلمان و دانشگاه‌های مختلف هند به همت مؤسسه مطالعات هند و ایران و مرکز توسعه اجتماعی آفرینش (ایران) در دهلی‌نو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علي دهگاهي، رايزن فرهنگي كشورمان در دهلي‌نو در آيين اختتامیه کنفرانس بین‌المللی «سیاست در اشعار علامه اقبال» با اشاره به عصر علامه اقبال و فعالیت‌های استعماری در کشورهای هند، ایران و آفریقا گفت: علامه اقبال در رشته‌های مختلف ادبیات، حقوق، اقتصاد و سیاست تبحر داشت و در اشعار وی این تبحر ظهور کرده است.

 

وي افزود: تفکر آزادی‌خواهی و باور استعدادهای ذاتی انسان یکی از محورهای اصلی اشعار علامه اقبال است و وی همیشه بر خویشتن تأکید می‌کند و از بیگانگان او را برحذر می‌دارد.

 

رايزن فرهنگي كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، علامه اقبال را یک مصلح اجتماعی خواند که تأکید ویژه‌ای بر وحدت اسلامی داشت و می‌توانست شان و شوکت از دست‌رفته ملت‌های اسلامی را به آنها بازگرداند.

 

عبدالحق، رییس پیشین گروه زبان اردو دانشگاه دهلی‌نو در اين مراسم، علامه اقبال را شاعر آینده خواند و افزود: تاکنون بیش از 4500 عنوان کتاب درباره این شاعر دو زبانه شبه قاره منتشر شده، اما هنوز هم آثار وی نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

 

وي همچنين، اظهار كرد: علامه اقبال مردم را به سوی فکر و تلاش فرا می‌خواند و تأکید می‌کند که ما باید خود مسیر و سرنوشت خود را انتخاب کنیم.

 

در ادامه، سید ظفر محمود، رییس آکادمی اقبال هند در سخنان خود با تأکید بر این نکته که علامه اقبال همواره اقوام مسلمان را به تلاش و کوشش و بازگشت به سوی خودی دعوت می‌کرد، افزود: علامه اقبال از مردم  می‌خواهد که محدودیتها را کنار بگذارند و باتوجه به آیات قرآنی به سوی راستی، حرکت کنند.

 

پرتاپ بانو مهتا، رییس دانشگاه اشوکا در سخناني با اشاره به اوضاع سیاسی دوران علامه اقبال و تأثیر این شاعر از نیچه فیلسوف آلمانی سخن گفت و در ادامه به ارتباط وی با صوفیه پرداخت.

پایان پیام/298

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین المللی برای توسعه علم هسته‌ای هست و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است