Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@17:12:23 GMT

اجرای ۳۷ پروژه با ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۹۸۸۹

اجرای ۳۷ پروژه با ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: دولت برنامه گسترده ای برای آسیب شناسی تولید کالا و خدمات در کارگاه های کوچک و متوسط در نظر گرفته است تا به رشد اشتغال در این قبیل کارگاه ها کمک کند و این برنامه اخیرأ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آغاز شده و نتایج آن برای رفع مشکل کارگاه های مذکور در اختیار دستگاه های مسئول و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مفاد این برنامه گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و خدماتی در ۹۶۶ شهرک صنعتی کشور استقرار دارند که توجه به مشکلات آنها می تواند بستر مناسبی برای افزایش فرصت های شغلی فراهم کند.

این مقام مسوول به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در ۸۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی که از زیر ساخت های مناسبی برخوردار هستند، امکان واگذاری زمین به متقاضیان وجود دارد.

نجفی حمایت از توسعه صنایع کوچک و ایجاد زیر ساخت های عمرانی در شهرک های صنعتی را ماموریت اصلی سازمان اعلام کرد و گفت: این مساله که از مجموع ۸۵ هزار واحد صنعتی کشور حداقل ۸۱ هزار واحد جزو صنایع کوچک و متوسط هستند، باعث می شود تا به مشکلات این حوزه بیشتر توجه کنیم. یکی از کارهایی که به توسعه صنایع کوچک و ساماندهی آنها کمک می کند، تخصیص اعتبارات مناسب به اداره شهرک های صنعتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مشکل اصلی اشتغالزایی در صنایع ایران را نبود ارتباط میان کارگاه های تولیدی با بازار مصرف دانست و گفت : بازاریابی تولید ملی حلقه مفقوده نظام اقتصادی ایران است که باعث می شود عرضه محصولات تولیدی در بازار با مشکل روبرو شده و صنایع با مشکل مواجه شوند.

او گفت: دولت برنامه گسترده ای برای حمایت از تولید ملی و توسعه اشتغال صنعتی دارد. به عنوان نمونه تا پایان دولت دوازدهم حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور ایجاد، نوسازی یا تکمیل ظرفیت می شوند. در اجرای این طرح بر اساس گستردگی هر استان سهمیه ای در نوسازی، تکمیل ظرفیت یا ایجاد صنایع جدید در نظر گرفته شده که بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه اعزام کارشناس به واحدهای تولیدی برای آسیب شناسی و بهبود وضعیت تولید خبر داد و گفت: بر اساس این طرح کارشناسان سازمان در ۳۱ استان برای آسیب شناسی شاخص هایی مانند بازار، سرمایه در گردش، نوسازی صنایع و … خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

این مقام مسوول با اشاره به طرح رونق کسب وکارهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور خبر داد و گفت: طی توافق انجام شده با بانک ها مقررشد تسهیلات مناسبی برای نوسازی، بازسازی و افزایش ظرفیت وسرمایه در گردش صنایع در نظر گرفته شود. بانک ها با اختصاص تسهیلاتی با نرخ سود مناسب به طرح ها و واحدهای صنعتی نقش تعیین کننده ای در ایجاد رونق در صنعت کشور و رفع مشکل بیکاری برعهده دارند. بنا داریم با استفاده از این فرصت، طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را سریع تر به بهره برداری برسانیم.در این زمینه می توان امیدوار بود از این محل حداقل ۸۰۰۰ واحد صنعتی نوسازی شوند و ۱۲ هزار واحد افزایش ظرفیت پایدار پیدا کنند.

او با اظهار اینکه علاوه بر منابع سیستم بانکی، برای استفاده از سرمایه های خارجی هم برنامه ریزی گسترده ای کرده ایم، گفت: این سازمان حدود ۳۷ پروژه به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد دلار با همکاری سرمایه گذاران خارجی در دست اجرا دارد و به دنبال آن است تا طرح‌ های با مزیت بالا را به خارجی ها و کشورهای مختلف و همچنین به ایرانیان مقیم خارج معرفی کند و به این منظور صنایع مزیت دار هر استان مشخص خواهد شد. همچنین برخی از این صنایع در نمایشگاه‌های مختلف با هدف ارایه توانمندی ها و قابلیت های بالای خود حضور خواهند یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سرمایه گذاری ها در خصوص کالاهای حوزه فناوری اطلاعات، پوشاک و صنایع پایین دستی پتروشیمی و مس است که در این عرصه ها نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم.

او در ادامه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری خارجی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به سرمایه گذاران خارجی که نسبت به تاسیس شرکت در ایران اقدام کنند، ۱۰۰ درصد مالکیت می‌دهد و اجازه می‌دهد که عایدات خود را از بخش تولید به خارج بفرستد. البته هرچند مشکلات بانکی و اتصال به ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) کماکان وجود دارد، اما در بسیاری زمینه ها هنوز سود بالاتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد و فقط باید فضا را برای حضور خارجی‌ها مهیا کنیم.

401

سرمایه گذاری خارجی قیمت دلار پتروشیمی وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیلات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور ظهر امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد.

شالبافیان با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو ماموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

او معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان ماموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این ماموریت محتوا‌های مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در درب ورودی سالن‌های نمایشگاه استند‌هایی همراه با کیو آر کد به هشت زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتوا‌های عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

او حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشور‌ها دومین ماموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری کشور برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردید‌های به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محور‌های فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوز‌های آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای ۴ میلیون دلار هستند.

او با بیان اینکه رویداد‌های این چنینی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»