Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@10:37:13 GMT

اندر احوالات مشکل انحراف بینی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۹۹۷۶

اندر احوالات مشکل انحراف بینی

انحراف تیغه بینی اختلالی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند، ولی این عارضه در برخی بیماران آنقدر شدید است که کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود، بیمار نتواند بخوبی نفس بکشد یا بخوابد.به گزارش بلاغ، انحراف بینی معمولاً کجی تیغه بینی در قسمت داخلی بینی است و تاثیری روی شکل ظاهری بینی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بیتوته انحراف تیغه بینی (Septal Deviation)، کج شدگی یا سایر ناهنجاری‌های تیغه بینی، دیواره‌ای که بینی را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کند. تیغه بینی از دو قسمت غضروفی (نزدیک نوک بینی) و استخوانی (نزدیک پیشانی) تشکیل شده اس.

 

 

انحراف تیغه بینی اختلالی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند، ولی این عارضه در برخی بیماران آنقدر شدید است که کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود، بیمار نتواند بخوبی نفس بکشد یا بخوابد. البته عوارض آن فقط به این دو مورد محدود نمی‌شود.

علل بیماری:

۱. ضربه به بینی‌

۲. جراحی بینی‌

۳. رشد سریع، به خصوص هنگام بلوغ‌

عوامل افزایش‌دهنده خطر:

موارد فهرست شده در بالا

علائم انحراف بینی

¤ خر و پف کردن هنگام خواب

¤ خشک شدن دهان هنگام خواب

¤ مشکلات تنفسی

¤ اختلال در سیستم بویایی

¤ خون ریزی بینی

¤ آبریزش بینی بیش از حد

¤ گرفتگی یک طرفه بینی عفونت سینوسی

عواقب مورد انتظار:

معمولاً با جراحی قابل علاج است. اگر علایم برای بیمار مشکل‌زا نباشد معمولاً جراحی ضرورتی ندارد.

عوارض احتمالی‌:

- خونریزی مکرر بینی‌

- عفونت مکرر بینی یا سینوس‌ها

انحراف بینی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

برای تشخیص انحراف تیغه بینی معمولا معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی کافی است. در برخی موارد ممکن است برای تشخیص کامل‌تر به آندوسکوپی بینی یا سی تی اسکن نیاز باشد. آندوسکوپی تشخیصی به صورت سرپایی در مطب و پس از آغشته کردن داخل بینی با محلول‌های بی حس کننده و منقبض کننده انجام می‌شود.

درمان انحراف تیغه بینی

به طور معمول اکثر افراد جامعه درجات خفیفی از انحراف تیغه بینی را دارند، اما از آنجائی که این انحراف خفیف است و مشکلی را برای آن‌ها ایجاد نکرده است نیازی به عمل اصلاحی ندارند.

در بچه‌ها بهتر است که اصلاح انحراف تیغۀ بینی تا پایان سن بلوغ به تعویق بیفتد، اما در بزرگسالان اگر شدت انحراف تیغه بینی به حدی باشد که باعث انسداد تنفسی شده باشد باید آنرا با جراحی اصلاح کنیم. اصلاح انحراف تیغه بینی می‌تواند به طور مجزا و یا همراه با اعمال جراحی پلاستیک بینی، پولیپ بینی، جراحی آندوسکوپی سینوس و یا کوچک کردن شاخک‌های بینی انجام شود.

انحراف بینی درمان دارویی ندارد. در موارد شدید نیاز به جراحی سپتوپلاستی و اصلاح انحراف می‌باشد.

جراحی انحراف بینی را در چه سنی انجام دهیم؟

انحراف تیغه بینی ممکن است مادرزادی باشد یا در اثر ضربه ایجاد شده باشد. اگر این عارضه مادرزادی باشد بهتر است عمل را بعد از دوران بلوغ به تعویق انداخت، اما در افراد بزرگسال اگر این عارضه شدید باشد و سبب بروز مشکلات تنفسی شده باشد باید جراحی شود.

جراحی برای اصلاح انحراف تیغه بینی‌

روش‌های جراحی عبارتند از:

۱. برداشت زیرمخاطی که انسداد را کاهش می‌دهد.

۲. رینوپلاستی که بدشکلی کالبدشناختی بینی را اصلاح می‌کند.

۳. سپتوپلاستی که انسداد بینی را کاهش داده و نمای آن را بهبود می‌بخشد.

دارو‌ها

برای ناراحتی خفیف، استفاده از داروهای بدون نسخه نظیر ضداحتقان‌ها برای کاهش ترشحات بینی ممکن است کافی باشد. آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با عفونت، در صورت لزوم تجویز می‌شود.

هشدار: از مصرف اسپری‌های بینی غیرنسخه‌ای خودداری کنید.

عوارض جراحی انحراف بینی چیست؟

همانند هر جراحی دیگر عمل جراحی انحراف تیغه بینی ممکن است با خطرات و عوارضی همراه باشد با این حال عوارض جانبی این عمل نادر و اندک هستند. این عوارض می‌توانند شامل عفونت، خونریزی، جمع شدن خون زیر مخاط بینی، عدم اصلاح کامل اختلال یا ایجاد اشکال در غضروف بینی باشند.

در این شرایط به پزشک خود مراجعه نمائید:

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان دارای علایم انحراف تیغه بینی، به خصوص خونریزی بینی یا عفونت‌های بینی و سینوس، بوده و تمایل به اصلاح آن با جراحی داشته باشید.

پیشگیری‌:

◊ از وارد آمدن ضربه به بینی پیشگیری کنید.

◊ برای ورزش‌های پر برخورد و دوچرخه‌سواری از کلاه‌های محافظ استفاده کنید.

◊ هنگام سوار شدن در اتومبیل کمربند ایمنی خود را ببندید.

کد مطلب: 351610  

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

عبور از رو کود

اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

    قرص برنج یا قرص مرگ؟ دلایلی که به شما ثابت می‌کند نوشابه رژیمی نخورید! ۱۶ باور نادرست گوارشی آلایندگی مواد پاک کننده معادل ۲۰ سیگار در روز! ۱۱ درمان خانگی جوش پیشانی موزه آذربایجان تبریز از مهمترین موزه‌های ایران ۵ روش ساده برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی ۸ دلیل که بعضی افراد خیانت می‌کنند به شامپوهایتان نمک اضافه کنید! وقتی داری سکته مـی‌کنـی! درمان کبد چرب با تغییری کوچک در سبک زندگی این خمیردندان، دندانپزشکان را بیکار می‌کند! خانم‌های خانه دار در خطر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان کباب باز‌ها بخوانند خطرات تنفسی استفاده از شوینده‌ها در خانه تکانی وقتی کودک تان اجسام را می‌بلعد موقع خرید مرغ به این نکات دقت کنید همه چیز در مورد این عادت بد کودکان با یک ورزش راحت بازوهایتان را عضله‌ای کنید ۱۶ نکته در برخورد با کودکان سوگوار  

سیدامامی اطلاعات پایگاه‌های موشکی را به بیگانگان فروخت

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

انتصاب سیاسی در مازندران یا سیاست انتصاباتی؟

وجدان داشته باشید، حزب‌اللهی‌ها خون بدهند و شما پز؟!

اقطاب منحرف گنابادی از امام رضا(ع) خرقه گرفتند؟!

چگونه خط و خش نمایشگر گوشی‌ را از بین ببریم؟

ضارب پزشک اصفهان دستگیر شد

نحوه اجرا کردن System Restore بدون بوت شدن ویندوز

سامانه بارشی وارد کشور شد

جزئیات6خبر ویژه امروز پنجشنبه سوم اسفندماه 1396

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین روش های لاغری

جراحی لاغری، یک روش برای کمک به افراد دچار چاقی مفرط و درمان عوارض مرتبط با آن است. جراحی لاغری معمولا با استفاده از روش لاپاراسکوپی یا روش‌ های کم تهاجمی صورت می‌ گیرد. چندین نوع مختلف از جراحی لاغری وجود دارد، اما از سریع ترین و کم عازضه ترین این عمل ها می توان به بوتاکس معده و اسلیو معده اشاره کرد.

معمولا عمل اسلیو برای افرادی مناسب است که حجم وعده ‌های غذایی آنها زیاد بوده و علاقه زیادی به شیرینی ندارند. این عمل بیشتر برای افرادی که ریزه‌ خوار نیستند و علائم ریفلاکس را ندارند، مناسب است.

بوتاکس معده نیز مناسب افرادی است که که می خواهند به سرعت و در کمترین زمان بهبود یابند و به وزن دلخواه خود برسند. در ادامه بیشتر در مورد این عمل های لاغری توضیح خواهیم داد.

آشنایی با عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده، یک روش پرکاربرد و کم تهاجمی برای کاهش وزن در افرادی با چاقی مفرط است. این عمل تا ۸۰ درصد از اضافه وزن را در افراد مبتلا به چاقی مفرط کاهش می ‌دهد. به عنوان نمونه، اگر شخصی ۸۰ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشد، با انجام این عمل می‌ تواند تا حدود ۶۰ کیلوگرم از آن را از دست بدهد. همچنین، افرادی که جراحی اسلیو معده انجام می ‌دهند، بهبود قابل ملاحظه ‌ای در بیماری ‌های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را نیز تجربه می ‌کنند.

در جراحی اسلیو معده، بخش بزرگی از معده برداشته می شود. این عمل باعث حذف حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در افرادی با اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط می ‌شود. به عبارت دیگر، بعد از این عمل، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از حجم اولیه معده در حفره شکم باقی می ‌ماند.

هدف از انجام این عمل کاهش حجم معده و مقدار غذای دریافتی و کاهش جذب مواد غذایی با تغییر در دستگاه گوارش و حذف بخشی از آن است. این روش به طور ایمن تر نسبت سایر روش ‌ها، وزن را کاهش می ‌دهد.

مزایای عمل اسلیو معده

امروزه بیشتر جراحی ‌های لاغری با استفاده از دوربین و وسایل لاپاراسکوپی صورت می ‌گیرد، بنابراین بیماران نیازی به برش ‌های بزرگ ندارند تا جراحی را انجام دهند.

این جراحی معمولا کمتر از یک ساعت طول می ‌کشد و اکثر بیماران باید یک شب در بیمارستان یا کلینیک بمانند.

بعد از عمل اسلیو معده، بیماران باید حداقل ۳ هفته استراحت کنند و پس از آن، با رعایت رژیم غذایی مناسب و مراقبت‌ های لازم، می‌ توانند به فعالیت ‌های روزمره خود بازگردند.

بیماران معمولا پس از یک سال از جراحی اسلیو معده، تا یک سوم وزن بدن خود را از دست می ‌دهند، اما تغییرات قابل ملاحظه‌ ممکن است حتی تا ۶ ماه طول بکشد تا واضح شوند.

با انجام این جراحی، احساس گرسنگی و اشتها به طور قابل توجهی کاهش می‌ یابد. همچنین، سطح گرلین پلاسما در اوایل دوره پس از عمل به طور قابل توجهی کاهش می ‌یابد و در سال ‌های پس از جراحی به طور مداوم کمتر می ‌شود.

تا ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) پس از کاهش وزن ناشی از جراحی اسلیو معده بهبود می‌ یابند. علاوه بر این، این روش می ‌تواند در تسکین درد مفاصل ناشی از اضافه وزن نیز موثر باشد.

آشنایی با بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش نوآورانه برای کاهش وزن است که با استفاده از آندوسکوپی انجام می‌ شود. در این روش، سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می‌ شود و باعث کاهش انقباضات عضلات معده می ‌شود. بوتاکس زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می ‌کند و فرد دچار چاقی مفرط زودتر سیر می ‌شود و احساس گرسنگی کاهش پیدا می‌ کند که در نهایت منجر به کاهش وزن می ‌شود.

بوتاکس معده مناسب افرادی است که پزشک جراح متخصص به آنها اجازه انجام بوتاکس معده را داده است و آنها نمی ‌توانند با روش ‌هایی مثل رژِم یا ورزش وزن کم کنند. افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ ها بین 30 تا 40 است و احساس گرسنگی و میل زیادی به خوردن دارند.

بوتاکس معده یک روش کاهش وزن دائمی نیست و بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه، به روال سابق برمی‌ گردید. همچنین، پس از انجام این روش، احتمال چاقی و افزایش وزن مجدد وجود دارد.

مزایای بوتاکس معده یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی است که به شما کمک می ‌کند به سرعت وزن بدن خود را کاهش دهید بدون اینکه نیاز به تحمل عوارض جراحی داشته باشید. کنترل و کاهش وزن یکی از مزایای اصلی این روش است. این روش می‌ تواند به کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم ‌های غذایی و ورزش کمک کند. در این روش، نیازی به برش و بخیه ندارید و فورا پس از تزریق، به فعالیت ‌های روزمره خود ادامه می‌ دهید. با توجه به اینکه این روش غیرتهاجمی است، شما نیازی به بستری شدن ندارید. اثر بلندمدت تزریق در معده می ‌تواند تا مدت طولانی مشاهده شود. ممکن است تاثیرات این روش تا یک سال پس از تزریق قابل مشاهده باشد. عوارض جانبی به حداقل ممکن محدود می ‌شوند. عوارض ممکن از جمله درد و سوزش در محل تزریق و کاهش احساس گرسنگی می‌ باشند.

جمع بندی

عمل اسلیو و بوتاکس معده دو روش مختلف برای کاهش وزن و بهبود سلامتی هستند. در عمل اسلیو، بخشی از معده بریده و از بین می ‌رود، که منجر به کاهش حجم معده و در نتیجه، میزان مصرف غذا کمتر می ‌شود. از طرف دیگر، بوتاکس معده یک روش غیرتهاجمی است که با تزریق بوتاکس به عضلات معده، کاهش انقباضات معده را به همراه دارد و احساس گرسنگی را کاهش می ‌دهد. این روش ‌ها هرکدام مزایا و محدودیت ‌های خود را دارند و باید با توجه به وضعیت و نیازهای هر فرد انتخاب شوند.

در صورتی که دارای شاخص توده بدنی بالایی هستید و تمامی روش های غیر جراحی اعم از رژیم های لاغری مختلف و فعالیت های ورزشی منظم را انجام داده اید اما موفق به کاهش وزن نشده اید، عمل لاغری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید لوزه‌های خودشان را جراحی کنند؟ | بهترین زمان جراحی لوزه چه سنی است؟
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • تولید محصولی کاربردی در جراحی لاپاراسکوپی
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
  • انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند