Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@14:25:03 GMT

باند حرفه ای قاچاق عتیقه در خراسان جنوبی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۰۰۹۳

باند حرفه ای قاچاق عتیقه در خراسان جنوبی دستگیر شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری باندحرفه ای قاچاق عتیقه در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای قاچاق عتیقه جات در سطح استانی و بین المللی موضوع به صورت ویژه توسط پلیس امنیت عمومی استان پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تحقیقات پلیس حاکی از این بود که قاچاقچیان با تشکیلاتی سازمان یافته مبادرت به قاچاق سکه و ظروف قدیمی و زیرخاکی گران قیمت می‌کنند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی محل فعالیت مجرمانه  آنان شناسایی شد.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران با برنامه ریزی عملیاتی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی متهمان را در حالی که قصد داشتند 50 عدد سکه قدیمی که ارزش و قدمت تاریخی بالایی داشت، به فروش برسانند دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

 

سردار شجاع با اشاره به این که کارشناسان ارزش سکه های قدیمی کشف شده را بیش از یک میلیارد و 500میلیون ریال برآورد کردند بیان کرد:سکه های قدیمی کشف شده  از قدمت 1400ساله برخوردار است که با هوشیاری پلیس از به تارج رفتن این ثروت ملی جلوگیری شد.

 

وی با اشاره به دستگیری سه نفر از اعضای این باند افزود:پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به چنین افرادی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد .

 

انتهای پیام/127

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ کاظم صادقی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان مغازه، طرح مبارزه با سرقت به مدت 3 روز در سطح استان خراسان جنوبی با بهره گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

وی بیان کرد: ماموران در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، 26 سارق را در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی و در عملیاتی آنها را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده سارقان به 39 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

صادقی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد. 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از  تریلی، مقدار 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 12  میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر  کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه 096300 به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس