Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:25:03 GMT

هنرمندان با خلق آثار فاخر فرهنگ قرآنی را ترویج کنند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۰۳۵۷

هنرمندان با خلق آثار فاخر فرهنگ قرآنی را ترویج کنند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: هنرمندان با خلق آثار فاخر در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه گام بردارند.

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز یکشنبه در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره های قرآن و عترت استان مرکزی در اراک افزود: رسالت فرهیختگان هنری اقتضا می کند که با زبان کارآمد هنر افکار عمومی و به خصوص اخلاق و رفتار جوانان را به سمت و سوی معنویت و اخلاق مداری هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه ذات هنر با زیبایی آمیخته شده است، انتقال پیام های فرهنگی و اخلاقی از طریق هنر برای مخاطبان به خصوص جوانان جذابیت بیشتری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: موفقیت های آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت (ع) در حیات 40 ساله انقلاب اسلامی فصل جدیدی را در عرصه جامعه گشوده است و مسئولان فرهنگی استان وظیفه دارند نسبت به اشاعه و احیای فرهنگ دینی تلاش بیشتری کنند.
وی افزود: مسئولان فرهنگی استان باید با تمام قوا از گسترش سبک زندگی غربی جلوگیری کنند و تنها راه تحقق این امر گسترش فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.
استاندار مرکزی افزود: مسابقات و همایش های قرآنی مقدمه ورود مفاهیم معنوی و انسانی به زندگی مردم و از طرفی جذب جوانان و نوجوانان در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) است که این فرصت های الهی را باید مغتنم شمرد و زمینه برگزاری هر چه بیشتر مسابقات قرآنی را در نقاط مختلف استان فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: فعالیت های قرآنی این اداره کل در پنج سال گذشته 58 درصد رشد داشته است.
محسن شریفی افزود: همچنین محورهای فرهنگی هنری (کانون های تبلیغاتی،تعداد عناوین نشریات، آموزشگاه های هنری، موسسات فرهنگی هنری چندمنظوره) در پنج سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.
در این آیین از برگزیدگان رشته های مختلف جشنواره های هفته قرآن و عترت استان مرکزی در بخش های عکس، فیلم کوتاه، نمایش های قرآنی، یادواره های شهدا، هنرهای تجسمی و صنایع دستی تجلیل شد.
3017/6013/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند

به گزارش خبرنگار مهر محمدسبحان حسنی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه در مراسم تجلیل از هنرمندان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از هر فرد دیگری جایگاه هنر را می‌شناسند و هنر هنرمند را تشخیص داده و نقش آن را در حفظ آرمان‌های انقلاب می‌دانند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی شخصیت بی‌نظیر و ابعاد مختلف رهبر معظم انقلاب افزود: هنرمندان می‌توانند با هنر خود این شخصیت بزرگ را بیشتر به مردم بشناساند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: زبان هنر، رساترین، تاثیرگذارترین و عمیق‌ترین زبانیست که مخاطب آن را می‌پذیرد و از آن تاثیر می‌گیرد و به تعبیر رهبر انقلاب هر انقلاب و نهضتی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ ندارد. سرعت و قدرت نفوذ هنر در مخاطبان بسیار بالاست.

حسنی، حضور هنرمندان فاخر در این آیین را نشان‌دهنده دریای غنی و پر افتخار نخبگان هنرمند استان دانست و اضافه کرد: هنرمندان پرشمار و نخبه استان ایلام که آثاری فاخر و تاثیرگذاری خلق کرده‌اند، می‌توانند در عرصه هنر انقلاب اسلامی بسیار پرقدرت و تاثیرگذار در جامعه ظاهر شوند، از برگزارکنندگان این مراسم و همچنین حضور هنرمندان پرافتخار در این مراسم تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: زدن اسرائیل یعنی زدن ابرقدرت‌های غربی جهان و قلب صهیونیسم را نشانه گرفتن پیام مشخصی برای جهان غرب دارد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط انسجام و وحدت و حمایت از نیروهای مسلح که پشتوانه آن مردم هستند بسیار ضروری و لازم است خاطرنشان کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار فاخر هنری حمایت قاطع از فرزندان مدافع ملت و کشور را که مظهر اقتدار هستند گسترش داده و عملیات روانی دشمن را خنثی نمایند.

کد خبر 6080094

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است