Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه سیمان پلدختر یکی از پروژه‌های مهم شهرستان پلدختر است که پس از گذشت ۱۲ تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه اجرای آن همچنان در بلاتکلیفی است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، شهرستان پلدختر در جنوبی‌ترین منطقه لرستان واقع شده و در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های متعددی برای سرمایه گذاری است ولی مسئولان تاکنون نتوانسته‌اند به نحو مطلوب از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان این شهرستان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسالی که براساس فرموده مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد، نشان از حساسیت موضوع "اشتغال" داشت اما مسئولان پلدختر اقدام موثری برای تحقق این شعار و اشتغال جوانان انجام ندادند و جوانان پلدختری همچنان برای پیدا کردن کار آواره شهرهای بزرگ و صنعتی هستند. 

کلنگ زنی کارخانه سیمان پلدختر در سال 85

کارخانه سیمان پلدختر که در سال 1385 برای تولید سیمان خاکستری معمولی با ظرفیت دو و نیم تن در این شهرستان کلنگ زنی شد می‌توانست با راه‌اندازی آن بیش از300 شغل مستقیم ایجاد کند اما پس از گذشت 12 سال، پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد و مردم نیز از راه‌اندازی آن مایوس شده‌اند.

 سرمایه ثابت این پروژه 9 میلیارد و289میلیون تومان بود و با ظرفیت اشتغال ثابت 370 نفر مجوزات اولیه را گرفت اما  پس از گذشت چندین سال تنها  15.5درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به مشکل اشتغال و وجود هزاران جوان بیکار در شهرستان پلدختر مسئولان باید روند احداث این نوع کارخانه‌ها را تسریع ببخشند.

 "بیکاری" عمده‌ترین مشکل جوانان پلدختر

قربانی جوان بیکار پلدختری به خبرنگار تسنیم درپلدختر اظهارداشت: عمده‌ترین مشکل جوانان پلدختر اشتغال است وبا وجود ظرفیت‌های خوبی که پلدختر در زمینه‌های مختلف دارد مسئولان  استان و شهرستان هنوز نتوانسته‌اند برای ایجاد اشتغال اقدام عملی خاصی را انجام دهند.

بهمن حاتمی دیگر جوان پلدختری عنوان کرد: راه‌اندازی کارخانه سیمان پلدختر از مطالبات جدی مردم پلدختر است  ولی بعداز گذشت 12 سال از کلنگ زنی این کارخانه دیگر امیدی به احداث این کارخانه نداریم.

مهاجرت جوانان پلدختر برای فرار از بیکاری

وی گفت: جوانان پلدختر به علت نبود کسب وکار در این شهر برای کارگری به تهران ودیگر شهرهای صنعتی کوچ می‌کنند که این موضوع زیبنده شهر ولایت مدار وشهید پرور پلدختر نیست مسئولان باید اقدامات جدی تری برای حل مشکل بیکاری انجام دهند وفقط به شعار دادن اکتفا نکنند.

مهری جوان دیگر پلدختری گفت: در سال‌های گذشته چندین جوان پلدختری درراه رفتن به بنادر جنوبی برای پیداکردن کار در جاده‌ها پرپرشدند و تاکنون خانواده‌های زیادی در این راه عزادار شدند که این اخبارکام مردم پلدختر را تلخ کرده است.

انتظار مردم پلدختر برای  راه‌اندازی کارخانه سیمان

نظری جوان پلدختری که به شهرکرج برای کار رفته است به خبرنگار تسنیم گفت:کلنگ کارخانه سیمان پلدختر 11سال پیش به زمین زده شده آیا طلسم این پروژه نباید شکسته شود و آیا این هم از اثرات کلنگ غیر کارشناسی است که سهم مردم پلدختر شده است ؟!

وی افزود:مردم پلدخترخاطره خوشی از کلنگ زنی‌ها ندارند و با گذشت 12 سال کارخانه سیمان پلدختر به گفته مسئولان هنوز 15درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر با این روند پیش برود باید یک قرن مردم پلدختر برای بهره‌برداری از آن چشم انتظار بمانند !!

سعیدملکشاهی رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت پلدختر در این زمینه به خبرنگار تسنیم در پلدختر گفت: سرمایه گذار کارخانه سیمان پلدختر براساس بررسی کارشناسان این سازمان حدود 17 میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده ولی مجری طرح ادعای هزینه کرد 30میلیارد تومانی را دارد و این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی و 15.5 درصدی داشته‌ است.

بی‌رغبتی مسئولان بانک ملی برای اجرای پروژه

وی افزود: قراربوده تسهیلات ساخت کارخانه سیمان پلدختر از محل صندوق توسعه ملی وبانک ملی با تسهیلات  579میلیارد ریالی و ارزی 52میلیون یورو تامین شود و طی مدت سه سال راه‌اندازی شود  که بانک ملی در زمان روسای  قبلی هیچ گونه رغبتی برای احداث کارخانجات سیمان نشان نداده و نسبت به پرداخت اعتبارو عقد قرارداد هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت پلدختر  عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذار صرفاً نسبت به احدث کارخانه سیمان تمایل دارد  نسبت به هرگونه تغییر در اجرای طرح جایگزین مخالفت  کرده و بعد ازتغییر مدیرعامل بانک ملی چند مورد وزیر اقتصاد مبنی بر توجیه پذیر بودن طرح مکاتبه و پیگیری شده و تا حدودی موافقت جهت  احداث از طریق فاینانس انجام گرفته که مرتب در حال پیگیری و اجرای طرح هستیم.

ادامه کار پروژه سیمان مشروط به داشتن توجیه اقتصادی 

حمید رضا کاظمی نماینده پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کارخانه سیمان پلدختر به خبرنگار تسنیم گفت: مشکلی در رابطه با بانک عامل آن که بانک ملی است وجود داشت که آن هم فایناسور متعهد شده که 60 درصد از تولید کارخانه سیمان پلدختر را بخرد؛ واین طرح اکنون در بخش فنی بانک ملی در حال بررسی است که اگر توجیه اقتصادی داشته باشداجرایی می‌شود باید منتظر تصمیم بانک باشیم و البته ما هم پیگیر هستیم که به نتیجه برسد.

خبرگزاری تسنیم لرستان در گزارشی با عنوان "یک دهه چشم انتظاری/ اجرای پروژه کارخانه سیمان پلدختر همچنان در بلاتکلیفی" به این موضوع پرداخته بود تا روند اجرای این پروزه تسریع شود.

گزارش از فیروزه حاتمی

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر