Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: مستقل کردن بخش های مختلف این جشنواره، گسترش و بهبود آن را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد مهندس پور روز یکشنبه در نشست خبری گزارش رویدادها و معرفی هیات داوران بخش پوستر، هویت بصری و عکس که با حضور دبیر این بخش و برخی از داوران بخش های مختلف در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر باید به بخش های مختلف تقسیم شوند، تصریح کرد: در این دوره تنها توانستیم بخش عکس و ادبیات نمایشی را بطور مستقل برگزار کنیم که اگر بخش های دیگر ظرفیت استقلال برگزاری را داشتند در خصوص آنها نیز همین تصمیم گرفته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دبیرهای بخش های جشنواره نیز اختیار کامل برای تصمیم گیری داشتند خاطر نشان کرد: دبیر بخش پوستر، هویت بصری و عکس نیز به طور مستقل تصمیم گیری و ایده پردازی کرد و جداسازی بخش های پوستر، هویت بصری و عکس فراغ بال و استقلال این بخش ها را نشان می دهد که موجب گسترش جشنواره نیز شده است.
مهندس پور با بیان اینکه این بخش ها ظرفیت جداسازی را داشته اند، اظهار کرد: امید دارم که این جدا سازی ها در همه بخش ها مربوط به تئاتر مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته وی، امیر اسمی دبیر بخش پوستر، هویت بصری و عکس با اشرافی که در این زمینه ها داشته است توانسته در زمینه داوران نیز انتخاب بهتری داشته باشد.
همچنین امیر اسمی با بیان اینکه در این دوره برگزیدگان در بخش های پوستر، تبلیغات، برندینگ و هویت بصری، عکس و عکس های پشت صحنه تئاتر به صورت جداگانه اعلام می شوند خاطر نشان کرد: در بخش پوستر 57 شرکت کننده با 182 اثر داشتیم که پس از تطبیق با فراخوان 136 اثر به بخش داوری راه یافتند و مجید بلوچ، سابینا ابرهلتسر از سوییس، عایشه گل ایزر از ترکیه، مارکوس وایسبک از آلمان، پارسوا باشی، رضا عابدینی، سیام اتتاریا از تایلند، امیر اسمی، سباستین کوبیتسا، جواد آتشباری و علی باقری به عنوان 11 داور این بخش حضور داشتند.
وی با اشاره به حضور داوران خارجی تصریح کرد: این موضوع باعث می شود خارج از ایران نیز پوسترهای ایرانی دیده شود و همچنین برای پر رنگ کردن گفت و گو در جامعه تئاتر بخش تبلیغات را به جشنواره اضافه کردیم.
دبیر پوستر، هویت بصری و عکس در خصوص بخش تبلیغات تئاتر نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد سالن های خصوصی و رسانه ها، معقوله تبلیغات گسترده تر شده است و سلیقه بصری و خلاقیت نقش مهمی در ارائه آثار یافته اند.
اسمی با بیان اینکه 24 نفر شرکت کننده با 93 اثر حضور داشتند که پس از تطبیق با فراخوان 76 اثر به بخش مسابقه راه یافتند گفت: انوشیروان میرزایی، حبیب رضایی، بهنود الله وردی نیک، آرش وفاداری و محسن ولیحی به عنوان داوران این بخش حضور داشتند.
دبیر پوستر، هویت بصری و عکس با اشاره به بخش برندینگ و هویت بصری تئاتر خاطر نشان کرد: این بخش به صورت غیر رقابتی و به عنوان بخش آموزشی با دو سمینار برگزار می شود که نخستین سمینار 15 اسفند ماه ساعت 14 و سمینار دوم با عنوان پرسونال برندینگ شنبه 19 اسفند ساعت 14 در باغ موزه قصر برگزار می شوند.
همچنین مهدی آشنا دبیر بخش عکس با بیان اینکه جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود و از داورهای خارجی برای ایجاد نگاه تازه در فضای عکاسی تئاتر در ایران استفاده شد خاطر نشان کرد: در بخش عکاسی صحنه ای 98 شرکت کننده با 482 اثر حضور داشتند که پس از تطبیق با فراخوان 97 نفر با 465 اثر به جشنواره راه یافتند و محمود کلاری، سیف الله صمدیان، دین فن می یر از هلند، اختر تاجیک، ماریا فلکنر از انگلستان، رابرت کتو از استرالیا، مسعود پاکدل، ابراهیم سیسان، اندریا بوکالینی و مهدی آشنا داوران این بخش را تشکیل می دادند.
وی با بیان اینکه در بخش پشت صحنه که برای نخستین بار ایجاد شد 23 نفر با 93 اثر شرکت کردند که 20 نفر با 76 اثر به جشنواره راه یافتند، تصریح کرد: ابراهیم سیسان، مصطفی قاهری، کاوه کرمی، شکوفه هاشمیان و سارا ساسانی داوران این بخش را تشکیل می دادند.
آشنا با بیان اینکه عکاس ها با این بخش آشنا نیستند، تصریح کرد: تئاتر فجر پیشانی تئاتر ایران محسوب می شود و با جداسازی بخش پشت صحنه اهمیت مستند سازی را نشان دادیم تا برای عکاسان ایجاد رغبت در این زمینه شود.
اسمی همچنین در خصوص نحوه داوری این دوره از جشنواره نیز گفت: در داوری های قبلی بر اساس سلایق گروهی انتخاب صورت می گرفت و مستند سازی نیز وجود نداشت اما این دوره هر داور با سلایق مختلف به خصوص داوران بین الملل آثار برگزیده را انتخاب کردند و تمامی آرا نیز با سند موجود است.
وی خاطر نشان کرد: نامزدهای دریافت جایزه را در روز افتتاحیه اعلام می کنیم و امیدواریم برگزیدگان در مراسم برای دریافت هدایای خود حضور داشته باشند.
افتتاحیه نمایشگاه و اعلام برگزیدگان بخش پوستر، هویت بصری و عکس 12 اسفند ماه برگزار می شود.
فراهنگ ** 7561 ** 1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098087 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود