Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری‌ و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار گفت: در آیین نکوداشت روز درختکاری علاوه بر توسعه فضای سبز، نسبت به کاشت و آماده‌سازی تعدادی گیاهان زینتی و آپارتمانی در اتاق کارکنان و محیط‌های داخلی دانشگاه اقدام می‌کنیم.

محمدحسین داوودی‌ فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان برنامه‌های واحد سبزوار به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: «خلاقیت و کارآیی کارمندان شرکت‌ها و مؤسساتی که در دفاتر کاری‌شان گیاه قرار می‌دهند، بیشتر است و ما نیز قصد داریم در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال جاری، علاوه بر توسعه فضای سبز، نسبت به کاشت و آماده‌سازی تعدادی گیاهان زینتی و آپارتمانی اقدام و با انتقال آن به اتاق کارکنان و محیط‌های داخلی ساختمان‌های دانشگاه، فضای پرطراوت و عطرآگینی برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد سبزوار فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «هر ساله به این مناسبت در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه و شهرستان، تعدادی نهال در محوطه دانشگاه غرس می‌شد و در یک‌ سال گذشته، بیش از هزار اصله نهال کاشته شده است؛ با توجه به شرایط اقلیمی و بافت کویری منطقه، نهال‌های مقاومی از گونه‌های کاج، سرو نقره‌ای و شیرازی، اقاقیا، زبان گنجشک، ابریشمی، ارغوان و بادام انتخاب و در محل‌های تعیین‌شده غرس شد.»

وی با توجه به اهمیت وجود گل، گیاه و درختچه‌ها در محیط کار اظهار کرد: «وجود گل و گیاه در محل کار باعث کاهش استرس و تنش‌های روحی و عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز شده و در تغییر حالت روحی نامتعادل افراد به حالت طبیعی و افزایش کارآیی و خلاقیت کارکنان مؤثر است.»

معاون اداری‌ و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با بیان اینکه گیاهان می‌توانند به‌ عنوان یک درمانگر طبیعی، موجب بهبود سلامت روحی و روانی انسان شوند، خاطرنشان کرد: «تبدیل دی‌اکسید کربن به اکسیژن توسط گیاهان باعث تصفیه هوا، دفع آلاینده‌های مضر و تنظیم میزان طبیعی رطوبت محیط می‌شود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای چهار پروژه شیلاتی استان که شامل ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد مجتمع های آبزی پروری در حاشیه اهرچای تا قره سو، امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری حاشیه قزل اوزن و گیوی چای اعتبارات لازم اخذ شده است.

وی طرح های مطالعاتی حوزه شیلات در شهرک سامیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ماهیان زینتی و پرورش زالو و جلبک کارهای شاخصی انجام شده و با راه اندازی این طرح می توان تولید و پرورش ماهیان زینتی را به ۱۶میلیون قطعه ارتقا داد.

مدیرکل شیلات استان تولید جلبک در حوزه دانش بنیان را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه کشورمان در این خصوص وارد کننده است با تحقق برنامه مطالعاتی و اجرای آن می توان نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه طبق این مطالعات تا ۶۰ تن جلبک از مزارع استان برداشت کرد.

اله بخش خواستار توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه شیلات شد و افزود: با توجه به توسعه این صنعت در استان اردبیل آموزش حوزه شیلات هم ضروری به نظر می رسد چرا که لازم است به صورت علمی هم به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کد خبر 6098258

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد