Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اژه‌ای در مورد مستند صدا و سیما در مورد کاووس سید امامی که در آن گفته شد ایشان در حال جاسوسی بوده است و باتوجه به اینکه دادگاهی تشکیل نشده این اقدام صداوسیما خلاف بوده یا خیر گفت: باید دید چه گفته‌اند. گفته شده افرادی به این اتهام بازداشت شدند. در خصوص این پرونده یک نفر از این افرادی که عنوان استادی داشته خودکشی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله طبیعی است که در داخل و خارج مطرح می‌شود. اگر چنان چه بخواهند به این موضوع بپردازند چه باید کرد؟  من آنچه در صداوسیما پخش شده را ندیده ام. اما اگر موضوعی در این سطح مطرح شود در داخل و رسانه ملی به آن نپردازد شما خودتان اعتراض می‌کنید. فرض کنید جمعی دستگیر می‌شوند اگر کسی نگوید اینها دستگیر شدند این خودش در جامعه ذهنیت ایجاد می‌کند. می‌گویند گم شده یا ربوده شده‌اند. اگر دستگیر شوند و اتهام گفته نشود خود شما سوال می‌کنید به خصوص وقتی شایعاتی مطرح می‌شود. اگر گفته شود بله فلان فرد دستگیر شده این خلاف قانون نیست. اگر کسی دستگیر شود و بدون ذکر جزئیات بگویند اتهام او چیست مشکلی نیست. اگر نگوییم مشکل ایجاد می‌شود و گاها به ضرر خود آن فرد است چون به دلیل شایعات لطمه می‌بیند. اگر گفته شده باشد این فرد به فلان اتهام دستگیر شده مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز بحث نفوذ از سوی برخی کشورهای غربی و در راس آن آمریکا و صهیونیست‌ها یک مساله جدی است، اظهار کرد:  این کشورها در مقام نفوذ در کشور ما هستند. تمام این اقدامات نفوذی برای جمع‌آوری اطلاعات نیست بلکه گاهی اطلاعات می‌دهند و در تصمیم گیری‌ها نیز دخالت می‌کنند. در بسیاری از اوقات عوامل نفوذ، جمع آوری اطلاعات هم دارند. در همین رابطه افرادی که نفوذی هستند باید پوششی داشته باشند چراکه اگر نفوذی ظاهر خود را از لحاظ لباس و رفت و آمد و اصلاح سر و صورت با محیط تطبیق ندهد،‌ به او شک می‌کنند. اگر یک فردی برود در برخی کوهستان‌ها و بیابان‌ها و مراکز شهری بخواهد آشکارا فیلم برداری و عکس برداری کند معلوم است بلافاصله از او می‌پرسند چرا فیلم و عکس میگیری و چرا این وقت از سال اینجا آمده‌ای. بدیهی است که باید پوشش انجام بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در رابطه با این پوشش هم باید کارهایی کند که توجیه معقول مردمی و حتی از ناحیه حکومت نیز پذیرفته شده باشد. کسی که در بیابان‌ها اقدام مجرمانه می‌کند نمی‌تواند پوشش فرهنگی داشته باشد  بلکه باید پوششی داشته باشد که عکس برداری از بیابان به او بخورد. تردید نکنید برخی از این نفوذی‌ها از پوشش‌های مختلف استفاده می‌کنند. این کیس هم به محیط زیست معروف شده است. حالا آیا هیچ کاری در ارتباط با محیط زیست انجام نداده است؟  مسلما داده است؛ اما تحت پوشش هدف خود را دنبال می‌کرد. آیا همه افرادی که در این موسسات پوششی کار می‌کنند از ماهیت موسسه خبر دارند؟ خیر. همه از ماموریت افراد نفوذی خبر ندارند و مشکل کار اینجاست که چه کسانی از این پوشش اطلاع داشته و ماموریت واقعی دارند. باید بررسی شود که غیر از این وضعیت ظاهری، به چه میزان به خارج وابسته‌اند. بحث نفوذ و جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و وصل بودن برخی از این افراد به خارج واقعیت دارد و باید دید چه اطلاعاتی به بیرون از کشور ارجاع داده‌اند. چه تعدادی از گذشته‌های دور وابسته به سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بوده‌اند و چه تعدادی به تازگی پیوسته اند. این موارد بعدا مشخص می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در تذکری با تبریک روز جهانی ماما اظهار داشت: تذکر امروز بنده در خصوص ضرورت تعیین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران است که بعد از تغییرات مدیریتی که در سازمان میادین میوه و تربار صورت گرفت، برای این سازمان از دیماه سال گذشته سرپرستی تعیین شده که هم اکنون نیز در حال فعالیت است. ضمن خسته نباشید به ایشان که عملکرد خوبی در این مدت داشته است، از شهردار تهران می خواهم وضعیت مدیریت این سازمان را تعیین و تکلیف نماید.

وی ادامه داد: لازم است شهرداری به بند "د" ماده ۱۳ اساسنامه سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران مصوب آبان ۱۴۰۲ در انتصاب فرد مورد نظر مورد توجه کند که در آن قید شده است انتخاب مدیرعامل سازمان از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط که حداقل ۳ سال آن سابقه کار در شهرداری تهران باشد. سرپرست فعلی سازمان این شرایط را ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شوراهای اسلامی است. همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله که گفته می‌شود ۳ هزار متر است توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده‌ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می‌کند که این اقدام توسط سازمان بوستان ها صورت گرفته ما نقشی نداشتیم، اما دستور توقف داده‌ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود ۳ هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارند و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری‌های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده، اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از شهردار تهران می خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصارهایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است