Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمندان اردبیلی در دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، خوش درخشیدند. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ استانها اردیبل نظرات

به گزرش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر رجبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار شد که هنرمندان اردبیلی توانستند در این جشنواره درخشش خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 10 هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی تجلیل به عمل آمد که اکبر نیکان‌ پور تصویرگر و هنرمند پیشکسوت اردبیلی، از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان عالی، لوح زرین و تندیس طوبای زرین را دریافت کرد.

رجبی بیان کرد: اثر رحمان مجرد، عکاس و مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در جمع 10 اثر برگزیده این جشنواره شناخته شد و موفق به دریافت تندیس طوبای زرین، لوح افتخار، نشان زرین هنرهای تجسمی، عضویت در موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سفر مطالعاتی به سیته فرانسه و نیز جایزه نقدی شد. 

رئیس حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: بخش دیگری با عنوان «مدیران هنری استان‌ها» با هدف توجه به هنرمندان استان‌ها و انعکاس آثار آنها در سطح ملی و با رویکرد بین رشته‌ای به این رویداد بزرگ هنری کشور افزوده شده بود که در این بخش نیز از حجت مجرد، هنرمند طراح گرافیک اردبیلی، به عنوان مدیر هنری منتخب  با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، تجلیل به عمل آمد.

رحمان مجرد، این هنرمند اردبیلی که پیش از این هم در جشنواره نهم و هشتم حضور داشت گفت: در جشنواره هشتم، به‌دلیل هزینه‌های سنگین پروژه‌‌ای که داشتم نتوانستم کار خود را در جشنواره ارائه کنم، بنابراین برای حضور در این دوره از جشنواره انگیزه زیادی داشتم. 

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل درباره جشنواره دهم افزود: این جشنواره به‌عنوان گوشه‌ای از توانمندی‌های تجسمی است که از دوره هفتم به بعد، میدان حضور را برای ظرفیت‌های متنوع هنر تجسمی باز کرده است، قابلیت‌های این جشنواره در سه دوره گذشته باعث شده اتفاقات خوبی در آن رقم بخورد و هنرمندان زیادی جذب آن شوند و همین فرصت مغتنمی است که باید قدر دانست تا هنر و هنرمند امروزی بی‌اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالب‌های متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: وقتی در جشنواره‌ای با طیف وسیعی از ایده‌ها روبه‌رو هستیم و هنرمند خودخواسته و براساس احساس مسئولیت و درک از جامعه و پیرامون خود، اثرش را پیشنهاد داده یا عرضه می‌کند، اتفاق بسیار خوبی است که راه پیش روی هنرهای تجسمی را روشن می‌کند.

برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: در هنر معاصر، یکی از راه‌های عرضه و ارائه مفهوم خوب، ادغام هنرهاست و پیوستگی هنرها و درهم تنیدگی روابط بین آنها، باعث ایجاد خلاقیت و خلق آثار بین رشته‌ای می‌شود که با نگاهی که در جشنواره پدید آمده، امیدواریم این موضوع استمرار یابد تا بتوان به خلق آثار عالی چشم داشت.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم، مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی هنرمندان شناخته شده عرصه تجسمی و جمعی از هنرمندان شهر قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این کارگاه جمعی از هنرمندان؛ تصویرساز، کارتونیست و گرافیست با موضوع دفاع نیروهای نظامی ایران در برابر رژیم اسرائیل، زیر نظر اساتید حاضر به ایده پردازی و اجرای اولیه طرح پرداختند. اساتید حاضر نیز در تعامل با حاضران تلاش کردند ایده‌های ارائه شده ارتقاء یابد.

این ایده‌ها و آثار اولیه در کارگاه تکمیلی «وعده صادق» زیر نظر اساتید کارگاه تکمیل و در نمایشگاه‌های شهری، نگارگذر و یا گالری‌ها ارائه و منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است که در بخشی از این کارگاه مسعود شجاعی طباطبایی کارتونیست شناخته شده طی سخنانی به شیوه کار در چنین کارگاه‌هایی و روش ایجاد انگیزه در کارگاه اشاره کرد و متذکر شد که هنرمند باید پرکار و پرثمر باشد.

همچنین مازیار بیژنی کارتونیست درباره فضای کاری و شیوه تولید آثارش صحبت کرد.

در حاشیه این کارکاه نیز گروهی از دانشجویان به خلق تابلو گستره شش لتی «از تاریکی تا نجات» پرداختند و از نظر اساتید حاضر در کارگاه بهرمند شدند.

کد خبر 6080503

دیگر خبرها

  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد