Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@04:48:28 GMT

عقب ماندگی مزدی کارگران ظرف 6 سال قابل جبران است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۱۹۶۶

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: «علی دهقان کیا» روز یکشنبه در نشست خبری در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص تصویب 50هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی از سوی مجلس، دستمزد 97 و همسان سازی دستمزد، افزود: درخواست ما از دولت این است که دولت به شکل نقدی بخشی از کمبود دستمزد را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال حوزه کار با بیان اینکه 50هزار میلیارد تومان بر اساس مصوبه مجلس قرار است بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: در لایحه بودجه قرار بود فقط 100 میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق پرداخت شود که مجلس مبلغ پرداخت بابت بدهی را به 50هزار میلیارد تومان ارتقا داد.
دهقان کیا گفت: سال 95 دولت برای یک میلیون و 347هزار بازنشستگان کشوری 35هزار میلیارد تومان کمک کرد.
نایب رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: برای بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی باید فکر اساسی کرد.
وی گفت: سال 94 دولت سه هزار و 200میلیارد تومان،سال 95 معادل 9هزار و 100 میلیارد تومان و سال 96 بیش از 25هزار میلیارد تومان(با بهره بانکی 31هزار میلیارد تومان) از بانک برای صندوق تامین اجتماعی وام دریافت شد.
وی توضیح داد: مصوبه 50هزار میلیارد تومانی در قالب اوراق به تامین اجتماعی داده خواهد شد.
دهقان کیا گفت: حدود 60درصد حقوق بگیران تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و بسختی معیشت خود را تامین می کنند.

**حداقل دستمزد 97
وی با بیان اینکه سال گذشته در نشست شورای عالی کار مصوب شد که بند 2 ماده 41 قانون کار (سبد معیشت خانوار کارگری) ملاک تعیین افزایش دستمزد سالانه قرار گیرد، گفت: سبد معیشتی که سال گذشته مصوب شد حدود 2.5میلیون تومان بود، هم اکنون دستمزد کارگران فقط 35درصد معیشت آنان را تامین می کند.
وی توضیح داد: سبد کالای کارگری متشکل از 33 قلم کالا است که برای سال 96 حدود 3.2تا3.6میلیون تومان محاسبه شده است.
دهقان کیا با اشاره به اینکه امسال مجلس مصوب کرده که حقوق کارمندان(حداقل بگیرها) تا 20درصد می تواند افزایش یابد گفت: این میزان هم می تواند برای کارگران حداقل بگیر اعمال شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است