Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:08:07 GMT

دولت در حمایت از بخش کشاورزی خوب عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۲۱۹۹

دولت در حمایت از بخش کشاورزی خوب عمل کرده است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در بخش کشاورزی سند جامع و نقشه راه کشوری نداریم گفت: با این وجود دولت در حمایت از بخش کشاورزی خوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحسن علوی روز یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری و استانی کردستان اظهار کرد: در چند سال گذشته دولت در بخش حمایت از کشاورزی خوب عمل کرده و اکنون خرید تضمینی گندم در کشور به بیش از ١١ میلیون تُن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: دولت در زمینه خرید تضمینی و تعیین قیمت خرید، خوب عمل نکرده و مطالبات کشاورزان با تاخیر پرداخت می شود بنابراین لازم است که دولت به جای حمایت از محصولات کشاورزی از شخص کشاورز حمایت کند.
وی افزود: دولت باید خسارت بخش کشاورزی را از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اسرع وقت پرداخت کند و برای رفع نگرانی کشاورزان تمام تلاش خود را به کار گیرد.
وی با انتقاد از عدم تخصیص آب به بخش کشاورزی کردستان گفت: در بحث حقابه و تخصیص آب به بخش کشاورزی کردستان در گذشته جفا شده و کشاورزان کردستانی حق دارند از 31 سد استان و بارش های سالانه سهم بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: انتقال آب سد آزاد کردستان برای تامین آب بخش کشاورزی استان همدان، در حالی که کردستان به این آب نیاز دارد و همدان نیز دارای چند سد است، مورد قبول نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست که در راستای ایجاد صنایع تولیدی کشاورزی در کردستان حمایت‌های خود را عملی کنند.
علوی اظهار کرد: فاصله کردستان تا دریای مدیترانه و آب‌های آزاد بسیار کمتر از فاصله تهران تا بندرعباس است و می‌توان از این ظرفیت ویژه برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

**21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان از دیم به آبی تبدیل می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: طبق توافق های صورت گرفته در زمینه مهار آب رودخانه های مرزی، 21 هزار هکتار دیگر از اراضی دیم این استان به شیوه کشت آبی تبدیل می شود.
خالد جعفری افزود: تبدیل نحوه کشت 30 هزار هکتار دیگر از زمین های استان از طریق رودخانه های مرزی به شرکت آب منطقه ای کردستان پیشنهاد شده است که با عملیاتی کردن این طرح ها مجموع اراضی آبی استان به بیش از 200 هزار هکتار می رسد.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در نظر دارد با گسترش کشاورزی حفاظتی به حفظ منابع آب و خاک بپردازد و طرح مشترک ایکاردا (امنیت غذایی) را در سطح 350 هزار هکتار در اراضی دیم استان گسترش می دهد.
وی در زمینه باغات دیم استان نیز گفت: جهاد کشاورزی استان احداث 25 هزار باغات دیم را در طی پنج سال در برنامه دارد که امسال چهار هزار و 800 هکتار آن محقق شده است.
در ادامه این آیین 2 نفر از کشاورزان نمونه کشوری در خصوص مشکلات بخش کشاورزی و دلایل موفقیت خود مطالبی بیان کردند.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کردستان برگزار شد، از 9 کشاورز نمونه کشوری و 30 کشاورز نمونه استانی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد. استان کردستان با کسب 9 رتبه کشاورز نمونه ملی جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
در این آیین از برهان مندمی در رشته کارخانه نمونه تولید خوراک طیور، علیرضا نعمتی در رشته صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی، فرزاد سروش در رشته بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک و کشاورزی حفاظتی تجلیل شد.
همچنین از حمید مبارکی بهره بردار نمونه سیستم آبیاری بارانی (سنتر)، سیدحسین رحیمی در رشته تولید گندم دیم در اقلیم سرد، محمدرضا خالدیان در رشته تولید کننده نمونه کلزا در اقلیم سرد، زاهد شیرزاد در رشته تولید کننده نمونه جو آبی در اقلیم سرد، فرزاد مرادی مسئول نمونه مرکز جهاد کشاورزی و منصور پرهون بهره بردار نمونه اراضی واگذاری به عنوان نمونه ملی بخش کشاورزی تجلیل شد.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است به طوری که سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می شود.
3020/6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان

عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

کد خبر 6086208

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد