Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مطالعات صفر و یک احداث بندر تجاری سبز خزری در ساحل شهرستان گمیشان به پایان رسیده است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، امیرشیر توماج ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: دیگر بنادر استان در محدوده خلیج گرگان واقع شده‌اند و باتوجه به پس‌روی آب دریا این شرایط تنها در سواحل شهرستان گمیشان وجود دارد که می‌توان بندری تجاری در آن احداث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 60 کیلومتر ساحل در این شهرستان گفت: مطالعات صفر و یک احداث بندر تجاری سبز خزری توسط مشاور به پایان رسیده که مطالعات 2 نیز در حال انجام است.

توماج افزود: مشاور قول داده که مطالعات تا اسفندماه به اتمام برسد اما چون تابع شرایط خاصی است که امیدواریم در بهار 97 به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود آب در شهرستان گمیشان به ویژه روستاهای مرزی بیان داشت: امسال 7 روستا در منطقه مرزی با مشکل کم آبی مواجه بودند که تلاش می کنیم تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به احداث آب شیرین کن نیازآباد گفت: اگر این پروژه به اتمام برسد بخشی از کمبود آب شهرستان حل خواهد شد.

توماج ادامه داد: برای تأمین آب شرب امسال اعتباراتی برای آبفار پیش بینی کردیم که دستگاه‌های متولی هم باید تلاش کنند تا از اعتبارات ملی هم، سهمی برای شهرستان اخذ کنند.

وی افزود: تلاش ما برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه آب شیرین‌کن است که در این زمینه با شرکت مپنا جلساتی برگزار شد.

فرماندار گمیشان با اشاره به برخی از موانع محیط زیستی درخصوص این مسئله گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به همزیستی مسالمت آمیزی بین محیط زیست و صنعت برسند تا بتوانیم مشکلات شهرستان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان