Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه کوهستانی سمیرم با هفت میلی متر و نجف آباد با شش و شش دهم میلی متر بارش، پر باران ترین شهرستان های استان پهناور اصفهان، گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مدیر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش باران در اصفهان را از شب گذشته تا بامداد امروز سه و هشت دهم میلیمتر اعلام کرد و گفت: زرین شهر هم پنج و9دهم، مبارکه پنج و چهار دهم و مورچه خورت چهار و دو دهم ، اردستان چهار، بویین میاندشت سه و اصفهان سه و هشت دهم و فریدونشهر هم دو میلیمتر بارش داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن خدابخش افزود: بارش باران در شهرستان های نطنز، خور و بیابانک، گلپایگان و میمه هم بیش از یک میلیمتر گزارش شده است.
مدیر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه تحلیل نقشه ‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه بارشی در استان تا اواخر امروز است تصریح کرد: برای برخی از نواحی شرق و شمال شرق احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود.
وی گفت:در این مناطق شمال شرق و بعضی مناطق مرکز ی احتمال مه گرفتگی هم پیش بینی می شود.
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهانهمچنین گفت: بارش تگرگ در برخی مناطق به ویژه در شمال و شمال شرقی استان انتظار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: روز دوشنبه هوای کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید احتمال بارش پراکنده در اواخر وقت پیش بینی شده است.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز گفت: هم اکنون محورهای گلپایگان –موته ،موته –دهق ،سمیرم –یاسوج و سمیرم –شهرضا به دلیل بارش باران همراه مه غلیظ است.
محمد علی اسماعیل زاده به رانندگان توصیه کرد: به دلیل کاهش دید در این محورها هنگام حرکت اصول ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه وارد شهرستان شد و خوشبختانه بارش‌های خوبی را برای نقاط مختلف اردستان داشت. این سامانه بارشی شامگاه چهارشنبه از منطقه اردستان خارج شد.

وی با اشاره به ثبت میزان بارش‌های باران در سه روز گذشته این شهرستان، افزود: بیشترین بارش باران از سمت شمال شرق شهرستان و روستای جهان آباد و کچوسنگ اتفاق افتاد و توانست تا ۴۰ میلی متر بارش باران را ثبت کند. همچنین شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بین ۳۰ تا ۳۵ میلی متر باران گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: به طور کلی در همه نقاط شهرستان بارش بین ۱۰ تا ۴۵ میلی متر گزارش شده است و اکثر نقاط شهرستان با توجه به شدت بارش‌هایی که بود باعث جاری شدن روان آب و سیلاب شد. طبیعتا شدت بارش‌ها باعث تخریب برخی مزارع، خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و راهداری شده است.

رمضانپور با بیان اینکه در کنار شدت بارش‌های باران شاهد افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط شهرستان بودیم، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هوای اکثر نقاط شهرستان آفتابی خواهد بود ولی برخی نقاط کوهستانی مانند دهستان علیا شاهد وضعیت ابرناکی و احتمال رعد و برق و حتی بارش پراکنده و نقطه‌ای را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش سال زارعی شهرستان اردستان به حدود ۱۵۰ میلی متر رسیده است، گفت: سال گذشته زارعی تا این لحظه ۱۱۳ میلی متر بارش ثبت شده بود که این مقدار ۲۷ درصد افزایش بارش‌ها را نشان می‌دهد. همچنین بارش‌های باران نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

رمضانپور گفت: با توجه به بارش‌های خوب و قابل توجهی که در سال زارعی امسال ثبت شد، قطعا در بخش آب‌های زیرزمینی و قنوات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در ماه دوم سال قرار داریم بارش‌های اخیر باعث تعدیل دما هوا و پرآب شدن چشمه‌های روستایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن ناپایداری بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان