Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تنها ۵۴ نهالستان دارای مجوز در استان فعالیت دارند و می‌توانند به‌صورت قانونی نسبت به عرضه نهال اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قرائیان ظهر یکشنبه در دیدار یا مجمع تولیدکنندگان نهال استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه طبق مصوبه جدید تهیه نهال تنها از مکان‌های دارای مجوز مقدور است، تأکید کرد: ۵۴ نهالستان دارای مجوز در استان سمنان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نهالستان‌ها زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی استان سمنان و موسسه ثبت گواهی بذر و نهال کشور قرار دارند و با مجوز رسمی می‌توانند نسبت به عرضه نهال به‌طور قانونی در سطح استان اقدام کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بابیان اینکه استفاده از نهال‌های شناسنامه‌دار و اصلاح‌شده برای توسعه باغات در زمره سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است که در این استان نیز اجرا می‌شود، تأکید کرد: یکی از بندهای مصوبه، اعطای مجوز به نهالستان‌ها باهدف ساماندهی فروش و عرضه نهال درختان محسوب می‌شود.

تولید ۲میلیون نهال در استان سمنان

قرائیان با تأکید بر اینکه نهالستان‌های استان سمنان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمده نهال مطالبه شده در استان را در خودشان تولید می‌کنند، تأکید داشت: نهالستان‌های دارای مجوز برای عرضه نهال به مردم باید مراحلی را پشت سر بگذارند که یکی از آن‌ها انجام مراقبت‌های ویژه برای تولید نهال است.

وی بابیان اینکه عرضه نهال تنها از طریق نهالستان‌های دارای مجوز مقدور است، تأکید کرد: سازوکار عرضه نهال در نهالستان‌های دارای مجوز به این‌گونه است که پس از شناسنامه‌دار و اصلاح شدن نهال‌ها و همچنین انجام مراقبت‌های ویژه، روند تولید نهال نیز در بازدیدهای کارشناسی کنترل‌شده و سپس در صورت تأیید کارشناسان ارزیاب و پس از بررسی‌های آزمایشگاهی از سوی مدیریت حفظ نباتات، گواهی سلامت برای نهال‌های تولیدشده در نهالستان‌ها صادر می‌شود در مرحله آخر نیز نهالستان‌های مذکور برای عرضه نهال‌های تولیدی خود از کمیته نهال استان مستقر در جهاد کشاورزی مجوز عرضه می‌گیرند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه از تولید سالانه دو میلیون اصله نهال در نهالستان‌های این استان خبر داد و گفت: سیب، گلابی، انار، پسته، انگور، زردآلو، آلو، گردو و ... در زمره نهال‌های تولیدی در استان هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود