Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقویت و تجهیز فرودگاه یاسوج خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی ظهر یکشنبه در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به سانحه هوایی و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان افزود: در سانحه هوایی جامعه علمی و همچنین بخش اقتصادی ما ضربه خورد.

وی با اشاره به شرایط فرودگاه یاسوج اظهارکرد: همه فرودگاه های ما شرایط خاص خود را دارند، اما باید امید خود را از دست ندهیم و ضمن تاثر عمیق، اقدامات توسعه ای بیشتر شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقویت و تجهیز فرودگاه یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: این فرودگاه روی زمین مشکلی ندارد قریب به ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است و باید سیستم ناوبری نیز توسعه یابد. همچنین با دو ایرلاین صحبت هایی برای پرواز از فرودگاه یاسوج شده است .

وی ضمن تسلیت مجدد این سانحه ناگوار، ادامه داد: هیچ حادثه ای عزم ما را برای توسعه استان ضعیف نخواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد تولید و اشتغال پایدار با تکیه بر تسهیلات ارائه شده به استان ضروری است، عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار با هدفگذاری جلوگیری از پول پاشی و تزریق اعتبار منتهی به تولید مورد توجه است .

احمدی با اشاره به اینکه باید به سمت اجرای طرح هایی برویم که مولد و اشتغال زا باشند، تاکید کرد: یک ایراد اساسی ما در گذشته این بود که رشد داشتیم، اما رشد همراه با اشتغال نداشتیم . در پروژه و طرحی که با تزریق پول اشتغالزایی اصولی ایجاد شود، نباید درنگ کرد .

وی با اشاره به بررسی عملکردها در ارائه تسهیلات و طرح های مختلف اشتغالزایی گفت: در سامانه های بهین یاب و رصد مقایسه های تطبیقی بین استان ها در دریافت تسهیلات و ارائه آن انجام می شود . منابع باید در اختیار تولید قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی افزود: تزریق این اعتبارات باید به اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت ها با ایجاد فرصت های شغلی منتهی شود.

احمدی خواستار توجه به پرداخت تسهیلات مستقیم در مدت زمان باقیمانده از سال شد و اضافه کرد: همچنین پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها مورد تاکید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین برنامه راهبردهای توسعه پنج ساله منابع آب استان براساس میزان تولید، مصارف، ورودی و خروجی و منطبق بر ظرفیت ها و واقعیت های موجود باشد.  

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افزود: در تدوین این برنامه نیازهای کشاورزی، شرب، صنعت در رابطه با آب های سطحی و زیر زمینی و سازه های مخزنی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه، مدیریت، کنترل و نظارت ها بر منابع آبی مهم است، اظهارکرد: در تدوین این برنامه مسئله محدودیت تامین منابع و اجرایی شدن فعالیت ها پیش بینی شده باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلوگیری از اضافه برداشت ها و چاه های غیرمجاز، توجه به تغذیه های مصنوعی و آبخوانداری، مسائل فنی سدها، مسئله انتقال آب ها تاکید و خاطرنشان کرد: این برنامه باید در کارها و اقدامات جهشی ایجاد کند .

احمدی، گردشگری را از اولویت های مهم استان دانست و عنوان کرد: تدوین طرح جامع گردشگری استان برگرفته از برنامه ها و اسناد بالا دستی  و رویکرد و مبنای آن براساس راهبرد های محلی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری حرکت ها و اقدامات هدفمند نخواهند بود مگر در قالب این طرح باشد، ادامه داد: همه اقدامات و فعالیت ها در حوزه گردشگری باید در قالب این طرح جامع باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حفظ میراث، بناهای تاریخی و موزه تاریخ طبیعی استان تاکید و بیان کرد: مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی ضروری است .

احمدی تصریح کرد: قرارداد طرح های پژوهشی به خوبی کنترل و مدیریت شوند و برای نظارت علمی و داوری آنها ناظر دانشگاهی از استانی دیگرانتخاب شود .

وی با تاکید براینکه، طرح های پژوهشی باید خروجی خوبی داشته باشند، افزود: 38 طرح از 115طرح پیشنهادی مصوب و به دستگاه ها ابلاغ شد و سه میلیارد و 710میلیون ریال اعتبار امسال به این منظور برای دستگاه ها اختصاص یافت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار به پروژه یارک ملی دنا اختصاص یافت و این اعتبار در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مصوب شده بود . این میزان اعتبار به استان ابلاغ شد.

احمدی، وصول 140میلیارد ریال مالیات از پیمانکاران در سالجاری را کمک ارزشمندی برای تحقق تخصیص اعتبارات عمرانی استان عنوان کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: کتاب سانحه هواپیمای تهران - یاسوج تدوین می شود واین کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف ها و همچنین مهربانی های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج