Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:21:48 GMT

گرایش امام موسی صدر و صادق طباطبایی به موسیقی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۳۲۰۵

گرایش امام موسی صدر و صادق طباطبایی به موسیقی

به گزارش جماران، سید محمدناصر تقوی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این ایام مصادف است با ایام رحلت مرحوم دکتر صادق طباطبایی .به یاد کرد آن عزیز مطلبی را که به هنگام رحلتش در همان زمان نوشته بودم و منتشر شد،اینجا تقدیم می شود:

امروز ناباورانه از درگذشت جناب دکتر سید صادق طباطبایی مطلع شدم . محضرش همیشه شیرین بود و مشربش همیشه خوش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود در اولین وقت ممکن تجدید دیداری داشته باشیم ؛ یا او در نزد ما و یا ما در نزد او. ولی این بار نیز تقدیر الهی بر تدبیر بشری غلبه کرد. دکتر طباطبایی همواره از خیلی جهات برایم جالب بود. گفتار و رفتارش برای هرکس که فقط جلسه ای با او می نشست ، بزرگ زادگی، بزرگمنشی و تعادل شخصیتش را می نمایاند و طبعا برای کسی که از فرصت دوستی و همصحبتی های مکرر با او برخوردار بود جاذبه های بیشتری داشت. علاقه دیرین به سیاست که حضور در مقاطع مهمی مانند پایه گذاری اتحادیه انجمن های اسلامی در اروپا ، معاونت در دولت موقت و...را درپی داشت هرگز از لطافت روحی او نکاسته بود. لطافتی که به صورت های مختلف و در قالب علاقمندی شدید به گل و گیاه ، موسیقی ، عکاسی و برخی شاخه های هنری دیگر بروز می کرد. شاید خیلی ها ندانند که طباطبائی یک صاحبنظر در موسیقی بود و سالها به صورت حرفه ای عکاسی می کرد و گذشته از صدها قطعه بی نظیر از طبیعت ، برخی از ماندگارترین عکس های تاریخی و سیاسی محصول همین علاقه او می باشند و به گفته خود از این جهت به دوست صمیمی اش شهید دکتر چمران شباهت داشت. در یکی از به قول خودمان گعده ها که گاه از نیمه شب نیز می گذشت در دیدار با آیة ا... قائم مقامی خاطراتی از گرایش خود و دایی عزیزش امام موسی به موسیقی را روایت کرد و آنگاه همانجا با مراجعه به اینترنت مقاله ای از خود در تحلیل موسیقی بتهون را آورد و با شوق و شور فراوان آن را توضیح داد . آقا سید صادق با برخورداری از پیوند نسبی و سببی با خاندانهای بزرگ سلطانی ، صدر ، خمینی ، خاتمی، طباطبائی قمی و...  امکان بینظیر و یا کم نظیری در مشاهده و ثبت رخدادهای مهمی را داشت . رخدادهایی که در بسیاری از آنها خود مستقیم  ایفای نقش کرده بود. در هر همسخنی انبوهی از این خاطرات و دانسته های ارزشمند و شنیدنی را سر می گشود و مخاطب را سرمست می کرد. وی در سالهای اخیر با گفتن بسیاری از این ناگفته ها خدمت بزرگی را به تاریخ معاصر ارایه داد و حافظه فوق العاده و  شور و حوصله ای که هنوز جوان بود ، تداوم این خدمت را بشارت می داد ... برای آن عزیز دوست داشتنی از خداوند بزرگ طلب مغفرت و رحمت دارم و  این مصیبت را به خانواده طباطبایی و خمینی ، خصوصا سلسله جنبان جوان ، عالم ، روشن اندیش و  آینده دار بیت شریف خمینی ، برادر عزیز و بزرگوارم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن آقا خمینی صمیمانه تسلیت می گویم .

توضیح عکس :

بهمن ماه 1383 (2005) / هامبورگ ؛ از چپ : من ، دکتر صادق طباطبایی ، پروفسور ویلفرد روریش ( فیلسوف سیاسی آلمانی ) ، آیة الله قائم مقامی

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساوه اظهار کرد: توصیه دین توجه ویژه به مقوله کار، کارگری و تولید است و چنانچه ملتی بخواهد استقلال سیاسی خود را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی کشور خود را محکم کند و تحقق این مهم، مهارت آموزی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری، مصرف کردن کالای داخلی، افزایش کیفیت کالا و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بدون شک اکنون موضوع فلسطین دچار تحولات زیادی شده که پیش از این سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد مسئله حجاب اظهار کرد: در مسئله حجاب، دخالت بیگانگان، واضح و آشکار بود، هرچند عده‌ای هم در داخل کشور، تأثیرگذار بودند.

امام جمعه ساوه در خصوص وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است همچنین مسأله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

امام جمعه ساوه افزود: اهمیت و تعیین‌کننده‌بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است و در بیانات رهبر انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

وی گفت: اکنون در دنیا، درگیری و چالش‌های رسانه‌ای مشهود است و بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها نقش برجسته و بی بدیلی دارند.

کد خبر 6089128

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست