Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی گفت:‌ این مراکز به حیات خلوت برخی مدیران تبدیل شده‌اند. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ استانها گیلان نظرات

جبار کوچکی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دانشگاه‌های علمی و کاربردی مدتهاست از مسیر علمی خود خارج شده به طوری که اخیراً به حیات خلوت برخی مدیران دستگاه‌ها برای رسیدن به منافع شخصی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این موسسات علمی همانطور که از نامشان پیدا است باید در جهت ارائه آموزش‌های کاربردی و ارتقای نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده به‌ویژه در حوزه تربیت تکنسین‌های متخصص گام بردارد.

کوچکی‌نژاد کمبود نیروی تکنسین را از مشکلات جدی کشور خواند و افزود: هم اکنون تعداد مهندسان کشور در مقایسه با نیروهای تکنسین ماهر افزایش چشمگیری پیدا کرده و هرم نیروی انسانی به خاطر عدم هماهنگی لازم و برنامه‌ریزی از تعادل خود خارج شده است.

وی با انتقاد از رویه موجود دانشگاه‌های علمی و کاربردی بیان داشت: این مراکز با دور شدن از اهداف اصلی خود، به سمت ارائه رشته‌هایی که تبحر علمی و کاربردی ندارند پیش رفته و از تربیت نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز کشور غافل مانده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستور شورای عالی اداری مبنی بر ارائه طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور از جمله مراکز علمی و کاربردی بسیار تصمیم به‌جایی است و باید هر چه زودتر بازنگری‌های لازمه اعمال شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده دانشگاه‌های علمی کاربردی درست همانند موسسات مالی و اعتباری رشدی قارچ گونه در کشور داشته و در ادامه فعالیت خود به محلی امن برای تخلفات عدیده برخی افراد تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند اصلاح عملکرد این مراکز گفت: نباید گذاشت کار به جایی برسد که حجم تخلفات انجام شده آن‌هم در چنین دستگاهای فرهنگی، به قدری افزایش پیدا کند که علاوه بر ایجاد هزینه‌های هنگفت برای نظام به راحتی قابل جمع کردن نباشد.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت دیدنی تبدیل ناخن گیر به یک چاقوی زیبا و کاربردی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مهارت خیاط هندی در تولید کت‌های چرمی (فیلم) مهارت کارگران پاکستانی در ساخت دیگ نچسب و زودپز آلومینیومی در کارگاه (فیلم) مهارت استاد پاکستانی در تعمیر پارگی لاستیک بزرگ و قدیمی (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهارت دیدنی تبدیل ناخن گیر به یک چاقوی زیبا و کاربردی (فیلم)
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • سیاه‌چاله عظیمی در حیات خلوت زمین رصد شد
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم