Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@20:03:46 GMT

جزئیات برگزاری آزمون سلامت روان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۳۴۳۲

جزئیات برگزاری آزمون سلامت روان اعلام شد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش به تشریح نحوه برگزاری آزمون سلامت روان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان در 3 زمینه مورد سنجش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود شکوهی در نشست خبری گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس امور تربیتی درباره نحوه برگزاری آزمون سلامت روان در بین دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم، گفت: این آزمون در سال‌های گذشته برای تعداد محدودی از دانش‌آموزان انجاممی‌شد اما امسال برای نخستین بار برای تمامی دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون نتایج آن ظرف مدت یک هفته در اختیار مناطق و استان‌ها قرار می‌گیرد، افزود: این آزمون بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام می‌شود و نتایج آن در اختیار مدیر و مشاوران مدرسه قرار می‌گیرد تا نسبت به سلامت رفتاری و روانی دانش‌اموزان مطلع شوند و نسبت به آن برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مشاوران مدارس موظف هستند خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان ارائه کنند، تصریح کرد: مشاور باید در صورت نیاز دانش‌آموز را به مراکز تخصصی ارجاع دهد.

وی با توجه به اینکه در آزمون‌ سلامت روان دانش‌آموزان در 23 زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: در این آزمون دانش‌آموز باید به 301 سوال پاسخ بدهد.

شکوهی در ادامه از تشکیل تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر تیم شامل روانشناس، روانسنج، مشاور تربیتی و کارشناس مشاوره در مراکز است و خودروی مجهز است که با تماس مدیر در مدرسه حضور می‌یابد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خان محمدی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مازندران از برگزاری آزمون مصاحبه‌ای ارزیابی تخصصی و بررسی صلاحیت حرفه‌ای و عمومی متقاضیان فعالیت روانشناسی و مشاوره خبر داد.

او گفت: دی ماه سال گذشته براساس آزمون متقاضیان فعالیت کار روانشناسی و مشاوره ۲۷۱ نفر قبول شدند که امروز بعد از گذراندن آزمون مصاحبه ارزیابی تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای و عمومی برابر قانون گواهی و پروانه اشتغال می‌گیرند.

خان محمدی افزود: پذیرفته شدگان به عنوان روانشناس و مشاور در مجموعه‌های خصوصی و پزشکی و... فعالیت کاری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات