Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان با دارا بودن ۲۰ هتل و ۴۸۴ مهمانپذیر می تواند پذیرای ۸۷ هزار و ۵۴ نفر در طول شبانه روز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، امروز (6 بهمن) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از تشکیل 12 کمیته اصلی ستاد اجرایی خدمات در گلستان خبر داد و گفت: استاندار به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر در استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، راهنمای جاذبه‎های گردشگری، نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق حادثه‌خیز و استقرار پایگاه‌های سلامت، کمپ‎های نوروزی، امداد هوایی و اسکان اضطراری وظایف این ستاد به شمار می آید.

 

کریمی اظهارداشت: پیش ‌بینی تجهیزات ارتباطی، تهیه طرح ترافیک، عملیات حفاظتی، وجود قاضی کشیک و امنیت سواحل از دیگر وظایف ستاد نوروزی است که به کمیته ها ابلاغ شده است.

 

وی در خصوص انتخاب شهرهای برتر کشور، تصریح کرد: مقرر شد شهرهایی که در حوزه خدمات نسبت به گردشگران خوب عمل کنند به عنوان بهترین و برترین شهرهای استان معرفی شوند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه براساس شاخصه های اعلام شده از هر استان دو شهر توسط وزارت کشور ارزیابی خواهد شد، گفت: امید است گلستان بتواند در این بخش رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

 

وی افزود: استان گلستان با دارا بودن  20 هتل و 484 مهمانپذیر می تواند پذیرای ۸۷ هزار و 54 نفر در طول شبانه روز باشد.

 

کریمی از وجود 34 پایگاه امدادی در نوروز 97 خبر داد و اظهارداشت: در این ایام 46 پایگاه امداد پزشکی، 25 بیمارستان، 20 داروخانه و چهار امدادخودرو به مسافرین نوروزی خدمات ‎دهی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در این ایام  20 کیوسک و پایگاه اطلاع‎ رسانی مشغول خدمات رسانی به مسافرین نوروزی خواهند بود، تصریح کرد: طبق گزارشات انجام شده  روزانه 115 نفر در بحث امداد و نجات فعالیت خواهند کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان از برگزاری 50 جشنواره در این ایام خبر داد و  گفت: 22 سفره هفت سین در شهرهای مختلف استان پهن خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون مجوز 10 بوم گردی در شهرستان های علی آباد، مینودشت، گرگان و کلاله صادر شده است، افزود: اکنون در همین بخش ۶۳ متقاضی در مرحله تکمیل و صدور مجوز هستند.

 

پایان پیام/159

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، منصور مهرزاد شامگاه سه شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان کردستان گفت: استان کردستان جزو استانهای برتر از  نظر مقصد گردشگری است و یکی از استانهای مقصد گردشگری در نوروز امسال بوده است.

وی به ورود مسافران و گردشگران به استان کردستان در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: امسال شاهد ورود مسافران از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه جاری سه میلیون و  ۵۰۰ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند و ۶۰۰ هزار نفر نیز در اماکن اقامتی و جاذبه های گردشگری اقامت کردند.

مهرزاد تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ هتل اقامتی در استان وجود دارد  و در ایام تعطیلات نوروز و تابستان شبانه نوروز ۴۱ هزار نفر در این هتل‌ها و مهمانپدیرها را اسکان می دهیم و در روستاها هم اسکان داده شدند.

وی به شکایت و گله مندی مسافران و گردشگران از کردستان به خاطر کمبود جا اشاره کرد و افزود: هم اکنون در زمینه پذیرایی و اسکان کمبود جا و مکان اقامتی وجود دارد می طلبد در این زمینه سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان با تأکید بر نیاز به سرمایه گذاری سبز در استان اظهار داشت: از لحاظ جذب سرمایه گذاران خارجی جزو هفتادمین کشور جهان هستیم و سهم ما از لحاظ سرمایه گذاران خارجی و گردشگران خارجی کم می شود.

مهرزاد بیان داشت: گردشگری یک اشتغال سبز و اشتغال پایداری است که سرمایه گذاران را باید به این سمت سوق دهیم.

وی با اشاره به عملکرد اداره میراث فرهنگی و گردشگری کردستان در سال گذشته افزود: در زمینه مرمت بناهای تاریخی ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و سی اثر ثبت ملی شده و هر ساله شاخص های ما تکمیل شده است.

۱۰۵۲ آثار تاریخی کردستان ثبت ملی شده است

 وی گفت: استان کردستان با توجه به آثار تاریخی زیاد بیشتر آثار ثبت شده است یکهزار و ۵۲ مورد در سال‌های گذشته در استان  ثبت ملی شده و بنا داریم پالنگان به عنوان روستای هدف گردشگری ثبت ملی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه افزود: همچنین در سال گذشته  در زمینه آثار غیر منقول سه اثر انجام شده و تعیین کاربری هشت مورد آثار تاریخی و واگذاری به بخش خصوصی و نگهداری آثار منقول ۸۰ مورد در سال گذشته انجام شده است.

مهرزاد افزود: در صنعت گردشگری جزو استانهای برتر هستیم اما حال و روز اعتبارات خوب نیست و بانک‌های عامل همکاری خوبی با بخش خصوصی ندارند.

وی بیان داشت: تعداد مسافران در تعطیلات نوروز امسال سه درصد کاهش داشته است و و نشان می دهد که استان کردستان به خوبی معرفی شده است و افزایش بوم گردی ها در منطقه و اشتغال پایدار نقاط قوت صنعت گردشگری در استان کردستان است.

مهرزاد اضافه کرد: در سال گذشته ۵ رویداد ثبت جهانی شده از جمله رویداد کومسای و بوکه بارانه بوده که در کل کشور ۲۲۰ مورد معرفی شده که ۵ مورد کردستان معرفی شدند که هر پنج مورد آن ثبت ملی شدند.

مراسم هزار دف در روستای پالنگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به برگزاری مراسم هزار دف در آخرین جمعه فرودین ماه امسال اشاره کرد و افزود: هر ساله قرار است این مراسم هزار دف برگزار شود و وجود این مراسم یک رویداد مهم در روستای پالنگان است و ظرفیتی برای منطقه خواهد بود.

مهرزاد تصریح کرد: از ۴۷ رشته صنایع‌دستی استان ۲۵ مورد آن بومی هست و ظرفیتی برای اشتغال پایدار است و گلیم و ساز سازی و نازک کاری کردستان شهره جهانی دارد. 

وی بیان کرد: متاسفانه شهرک صنایع دستی در استان کردستان نداریم که این رقابت به ارتقا کیفیت محصولات صنایع‌دستی منجر می شود.

مهرزاد افزود: سال گذشته بیش از ۴ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از طریق سیرانبد و باشماق مریوان انجام شده و بیشتر کلاش بافان در شهرستان مریوان فعالیت دارند اما بیشتر آنها از طریق قاچاق خارج می شوند و ظرفیت بسیار بزرگی در هنر کلاش بافی استان کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران پرداخت شده است و در زمینه تعهد اشتغال نیز بیش از تعهد کار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند