Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@10:05:24 GMT

دیپلماسی ایثار کلید خورد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۴۱۸۰

دیپلماسی ایثار کلید خورد

به گزارش جام جم آنلاین؛ بر اساس دستور «محمد جواد ظریف» و به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلیمن کاظمی مازندرانی مشاور وزیر در امور ایثارگران با شکل‌گیری «دیپلماسی عمومی ایثار» در بخش ایثارگران وزارت امور خارجه موافقت بعمل آمد.

گفتنی است در همایش صلح و ایثار زبان صلح جهانی که روز گذشته در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران برگزار شد، علاوه بر وزیر خارجه کشورمان، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و علیرضا رجایی رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» علیرضا رجایی با تاکید بر نهادینه کردن دیپلماسی عمومی ایثار در میان کشورها با بهره ‌مندی از عنصر زبان اظهار داشت: دانشکده زبان های خارجی با توجه به مهارت آموزی قشر دانشگاهی کشور در این مرکز علمی، می تواند بعنوان بهترین ظرفیت برای ایجاد یک زبان مشترک بین سایرملل محسوب شود.

وی با بیان اینکه یادگیری زبان های مختلف، امروز مردم جهان را به تعاملات سازنده ترغیب خواهد کرد، به مولفه های تاثیر گذار در دیپلماسی عمومی ایثار اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی عمومی ایثار یکی از ضرورت های مهم جامعه بشری است و در این رهگذر ظرفیت های بالقوه خواهرخواندگی بهترین امکان برای تعامل جامعه ایثار که همانا زبان دیپلماسی عمومی ایثارمی باشد را فراهم می آرود.

رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ادامه تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تمام نهادهای مردمی ایثار مقام مشورتی اخذ نمایند چرا که در این فرایند شاهد تولید پدیده «زبان صلح جهانی» خواهیم بود. از این رو هر شهروند علاقمند به فعالیت در حوزه دیپلماسی شهری در قامت سفیر ایثار اقدامات ارزنده ای برای امنیت و نشاط بشریت رقم می زند.

رجایی در این خصوص به نقش سازنده و تردیدناپذیر وزارت امورخارجه کشورمان پرداخت و گفت: عنصر زبان گوش جهانی را برای جوامع استاندارد سازی می نماید و در این مقوله چابک سازی و تامین نیازهای مهارتی شهروندان توسط نهادهای مردمی امکان پذیر است. بنابراین وزارت خارجه یکی از بازوهای حمایتی بخش دولتی در یک مرکز غیر دولتی قلمداد می شود.

مدیر عامل مرکز بین المللی توسعه خواهر خواندگی شهرهای ایران خاطر نشان کرد: بسط و گسترش صلح درخلع امکان پذیر نیست و لذا صلح و جنگ هردو بر پایه عدالت قابل پذیرش است.

رجایی در پایان افزود: در شرایط کنونی به موازت قوام دیپلماسی دفاعی، شکل گیری دیپلماسی عمومی ایثار از ضروت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی بشمار می آید.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان