Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رئيس جمهوري گفت: پرداخت تسهيلات خوداشتغالي به روستائيان انقلابي در خدمت رساني به محرومان جامعه است و اين نخستين باري مي باشد که دولت لايحه دوفوريتي براي پرداخت تسهيلات خوداشتغالي با سود کم و بازپرداخت بلند مدت، در مناطق روستايي و عشايري درنظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايرنا، سيد ابوالفضل رضوي عصر يکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن امام جواد (ع) استانداري قم، افزود: توسعه پايدار کشور با مشارکت همه مردم در امر اقتصاد امکان پذير است و دولت با پرداخت تسهيلات خوداشتغالي به دنبال ازبين بردن بيکاري در مناطق روستايي کشور مي باشد.
وي بيان کرد: بانک هاي کشاورزي، توسعه تعاون و پست بانک، بانک هاي عامل پرداخت اين تسهيلات هستند و آنها براي پرداخت تسهيلات نبايد وثيقه اي غير از آنچه در قانون آمده است، همچون ملک و خانه هاي روستايي و سفته دريافت کنند و اگر بگويند از شهرها وثيقه بياوريد اين خلاف قانون است.
وي ادامه داد: بنده در اين زمينه با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور هماهنگي هاي لازم را انجام دادم؛ همچنين به دستور رياست جمهوري همه اختيارات ستاد مرکزي به استان ها واگذار شده است و دستگاه هاي اجرايي بايد نهايت تلاش خود را براي جذب و به کار گيري اين اعتبارها به کار گيرند.
رضوي گفت: رئيس جمهوري تاکيد کردند همه اقدام هاي لازم در اين زمينه انجام شود تا در پايان بهار 97 تمام افراد واجدالشرايط بتوانند از تسهيلات مورد نظر خود استفاده کنند و در نهايت اين طرح در تابستان 97 به پايان برسد.
وي بيان کرد: با توجه به اختيارات واگذار شده به استان ها، استانداران مي توانند تا 20 درصد منابع را با توجه به وضعيت استان در محل هاي مورد نظر خود جابه جا و از حوزه اي به حوزه ديگر انتقال دهند.
وي ادامه داد: تسهيلات خود اشتغالي روستائيان سه سال استراحت دارد و از سال چهارم پرداخت تسهيلات آن آغاز مي شود که اين مزيتي بسيار قابل توجه است.
معاون رئيس جمهوري گفت:متقاضيان بايد طي مدت 45 روز مدارک و تضمين هاي خود را ارائه کنند و در غير اين صورت امتياز آنان لغو مي شود.
وي بيان کرد: با توجه به تجربه ناموفق پرداخت تسهيلات خوداشتغالي در زمان گذشته، تسهيلات خود اشتغالي روستائيان به صورت دوره اي و با توجه به پيشرفت طرح پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: همه استان ها از جمله قم بايد بتوانند از اعتبارات خود به خوبي استفاده و تا بهار براي جذب 70 درصد سهيمه خود اقدام کنند، اگر اين کار صورت نگيرد مابقي سهميه استان به استان ديگر اختصاص مي يابد، اين کار به منظور ايجاد رقابت ميان استان ها و افزايش عملکرد دستگاه هاي اجرايي، طراحي شده است.
رضوي با اشاره به اين که استان قم کمترين و استان سيستان و بلوچستان بيشترين تعداد روستاها را دارد، گفت: تسهيلات خود اشتغالي روستائيان براساس معکوس درآمد، نرخ اشتغال و ساير ويژگي هاي اقتصادي منطقه پرداخت مي شود.
وي بيان کرد: نظام برنامه ريزي ما احتياج دارد از مرکز گرايي، بزرگ گرايي و شهر گرايي جدا شود و فضاي لازم براي حضور پر رنگ مردم در عرصه هاي اقتصادي را فراهم کند.
وي با بيان اين که توسعه امري هدفمدار و منظم است، ادامه داد: بايد در مناطق روستايي فضاي فعاليت هاي اقتصادي در قالب تعاوني و سهامي خاص تجميع شود تا بتوانيم در بازارهاي داخلي و بين المللي موفق باشيم.
معاون رئيس جمهوري گفت: ما به دنبال اشتغال و درآمد افزايي براي مردم هستيم، بايد زندگي مردم بهبود يابد، اين در افزايش درآمد نهفته است.
وي بيان کرد: بايد بتوانيم توانايي رقابتي محصول هاي توليد شده توسط روستائيان را با استفاده از ابزار و تکنولوژي هاي جديد توسعه دهيم.
وي با اشاره به وجود بازارهاي مصرف بسيار مطلوب در داخل کشور، افزود: چرا بايد کالاهايي که مردم براي سوغات از قم يا مشهد مقدس تهيه مي کنند، وارداتي باشد، آيا خودمان توانايي توليد انگشترهاي زينتي و تسبيح را نداريم.
رضوي گفت: بعد از صنعت نفت، صنعت سنگ هاي زينتي بالاترين گردش مالي اقتصادي را دارد و ايران پنجمين کشور مصرف کننده سنگ هاي زينتي است، با اين وجود اين بازارها چرا بايد اين تعداد بيکار داشته باشيم.
وي بيان کرد: از 120 کاني استفاده شده در سنگ هاي زينتي، 37 کاني در داخل ايران موجود است و ما مي توانيم در اين بازار بازيگر موثري باشيم.
وي ادامه داد: سالانه 12 هزار ميليارد تومان لباس به کشور وارد مي شود، چرا نبايد اين طراحي ها در داخل انجام گيرد و بازار شهرهاي مذهبي ما در اختيار کالاهاي داخلي باشد.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود

مهدی یزدان‌پناه معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی درباره تعطیلی دو روز در هفته در کشور گفت: این‌گونه نیست که دو روز تعطیلی در لایحه دولت پیش بینی شده باشد.

وی اظهار کرد: دولت خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده است و مراکز نظامی، انتظامی، امنیتی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌ها که در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه فعالیت دارند ساعت کاری‌شان مثل قبل است.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی بیان کرد: در روز پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نخواهد بود مثل همین چیزی که الان است بنابراین بازار و شرکت‌های خصوصی در روزهای پنج‌شنبه می‌توانند فعالیت داشته باشند و به خدمت‌رسانی به مردم فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه گفت: طبق قانون اساسی روز تعطیل رسمی در کشور جمعه است و پنج‌شنبه تعطیل نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضو دارد
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود