Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش منطقه‌ای آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با حضور رئیس کمیته‌های دستگاهی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های استان اردبیل برگزار شد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همایش منطقه‌ای آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با حضور رئیس کمیته‌های دستگاهی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش از سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی که موفق به دریافت گواهینامه از شورای انقلاب فرهنگی شده بودند، تجلیل شد و اعضای حاضر در همایش از مرکز مطالعات علم و دین بازدید کردند.

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در دو قالب‌ ترویجی و تخصصی

رئیس کمیته های دستگاهی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در این همایش اظهار داشت: 26 کمیته دستگاهی استانی در استان‌های کشور ایجاد شده است و از سال 92 آهنگ فعالیت‌های هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره تغییر یافته و کمیته‌های دستگاهی استانی مسئولیت مهمی بر عهده دارند.

مصطفی اسماعیلی با اشاره به اینکه کرسی‌ها به دو دسته کرسی‌های ترویجی و تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: کرسی‌های تخصصی به سه گروه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و کرسی‌های ترویجی به دو گروه کرسی‌های عرضه و نقد دیدگاه علمی و مناظره علمی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی بیان کرد: در موضوع کرسی‌های تخصصی، مشکلی که در بسیاری از دانشگاه‌ها وجود داشت، این بود که در گذشته مراکز علمی، تأکید زیادی بر برگزاری کرسی‌های تخصصی داشتند، اما اخیرا با تأکید بر برگزاری کرسی‌های ترویجی با رویکرد علمی، دانشگاه‌ها با آسانی و صلابت بیشتری در حال برگزاری این کرسی‌ها و آماده‌سازی فضای گفت‌وگو و نقد و ارائه نظریه هستند.

راه‌اندازی کمیته دستگاهی حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: خوشحالیم که ما هم توانسته‌ایم در دانشگاه محقق اردبیلی به بخشی از منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

گودرز صادقی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه محقق اردبیلی برداشته ایم، افزود:  برخی از کرسی‌های پیشنهادی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی به تصویب مرکز رسیده است.

وی با بیان اینکه قرار است کمیته دستگاهی حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اردبیل هم راه‌اندازی شود، تصریح کرد: بدون شک عدم توجه به عملکرد و رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها، این مراکز علمی را به دبیرستان‌های نسل اول تبدیل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نباید صرفا آموزش محور باشند، گفت: اگر دانشگاه‌ها فقط آموزش محور بوده و فارغ‌التحصیل به جامعه تحویل دهند، قطعا از رسالت خود دور شده اند.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در استان محروم واقع شده است، افزود: با این حال دانشگاه محقق اردبیلی بین دانشگاه‌های متوسط به بالای کشور قرار دارد و اگر ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس تعداد اعضای هیئت علمی باشد، وضعیت این دانشگاه بهتر از آن خواهد بود که به نظر می رسد.

مدیریت مناسب دانشگاه‌ها تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: عالم سودمند به جامعه در روز قیامت به صورت امت محشور می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی با بیان اینکه زکات علم ترویج آن است، تصریح کرد: بر این باور هستیم که اساتید دانشگاه‌ها باید در تمامی امور الگوی جامعه باشند.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن علم در جامعه بیان کرد: علم زمانی ارزشمند می‌شود که تبدیل به عمل شده و در جامعه به صورت کاربردی به کار گرفته شود تا به مردم کمک کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه‌ها توانایی مدیریت خود را داشته باشند چرا که نخستین و بهترین گزینه‌ها برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری عالمان مراکز علمی است.

راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در اردبیل

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش گفت: ما ایرانی‌ها از قدیم نظریه‌پردازی‌هایمان قوی بود و این امر می‌تواند زمینه‌ساز ارائه راهکارهی در راستای رفع مشکلات شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی مرکز مطالعات علم و دین را راه‌اندازی کرده ایم، افزود: این مرکز را ایجاد کرده‌ایم تا مسیر را برای نظریه‌پردازی باز کنیم.

وی با تاکید بر احیای اصطلاحات بومی تصریح کرد: اگر اصطلاحات بومی و قدیمی خود را بلد نباشیم و توانایی پیوند آن به اصطلاحات روز را نداشته باشیم، نمی‌توانیم در زمینه نظریه‌پردازی توفیقی داشته باشیم.

دانشگاه‌ها همسو با بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه حرکت کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز اظهار کرد: در تمام دنیا، دانشگاه‌ها یک کارکرد اصلی دارند  اما فضای هر جامعه، شرایط فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را تعریف می‌کند و باید همسو با فضای اجتماعی حرکت کرده و تلاش کنیم در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

اسحق رسولی بیان کرد: از اساتید دانشگاه‌ها تقاضای اجتماعی، تقاضای سیاسی و تقاضای علمی وجود دارد و این سبب می شود که اساتید دچار پارادوکس شوند.

رئیس دبیرخانه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره نیز در این همایش گفت: در طول مدت فعالیت‌های این مرکز، 15 پروپوزال ارائه شده که سه مورد آن مورد تائید نهایی قرار گفته و گواهینامه آن توسط شورای انقلاب فرهنگی صادر شده است.

اسماعیل صدری با بیان اینکه مجوز ارائه کرسی تخصصی به دانشگاه محقق اردبیلی صادر شده است، افزود: در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی نخستین مجله به زبان انگلیسی هستیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: طرح کنسرسیوم‌های اشتغال‌پذیری در شهر‌های کرمان، اراک و خراسان رضوی برگزار شده و توانسته است زمینه اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به نحو قابل قبولی فراهم کند و نزدیک به ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال ایجاد کرده است.
به گفته خسرویان، در سال گذشته تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پیگیری شد که ۱۳ طرح عمرانی به بهره برداری رسید.

دیگر خبرها

  • اینجا آرزوها جان می‌گیرند/۱۰ هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست