Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير کل دفتر امور زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاکنون بيش از 335 هزار و 600 نفر ساعت آموزش در قالب سه دوره طرح ملي `توان افزايي و تاب آوري اجتماعي` براي بانوان اين استان برگزار شده است.

فرشته حسين زاده سلجوقي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مدل اجتماعي اقتصاد مقاومتي، تاب آوري و مداراي اجتماعي است و 10 درصد سرمايه گذاري براي آموزش بانوان با افزايش سه درصد توليد ناخالص ملي برابري مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: در اين راستا طرح ملي توان افزايي و تاب آوري اجتماعي از سوي هيات دولت به استانهاي کشور ابلاغ و در دستور کار دفاتر امور زنان و خانواده استانداري ها قرار گرفت.
وي با بيان اينکه نرخ اشتغال زنان در خراسان رضوي کمتر از مردان است، گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان رضوي، آمار شاغلان اين استان در تابستان امسال را 2 ميليون و 130 هزار نفر اعلام کرده بود که تعداد زنان از اين آمار 64 هزار و 589 نفر است.
مدير کل دفتر امور زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي افزود: به منظور اشتغالزايي براي زنان استان، 696 طرح با تسهيلات 334 ميليارد و 523 ميليون ريال و پيش بيني اشتغال براي بيش از 3500 نفر در کميته تخصصي اشتغال بانوان استان بررسي و تصويب شده است.
وي اظهار کرد: همچنين 112 ميليارد و 215 ميليون ريال از محل تفاهم نامه معاونت رياست جمهوري براي 374 طرح مربوط به مشاغل خانگي و خوداشتغالي به صندوق کارآفريني اميد در خراسان رضوي واريز شد که از نظر مبلغ رتبه اول کشور را دارد.
وي گفت: همچنين مجموعه اي از قوانين مخل کسب و کار در حوزه زنان و خانواده احصا شده و راهکارهاي پيشنهادي به کميته استاني ارائه شده است.
سلجوقي افزود: از ابتداي امسال تاکنون آموزش هاي مهارت حرفه اي به بيش از يکهزار و 200 زن سرپرست خانوار در حاشيه چهار شهر بزرگ خراسان رضوي ارائه شده است.
وي اظهار کرد: از محل تسهيلات قرض الحسنه بانک مهر ايران، تسهيلاتي در سطح ملي براي اشتغالزايي زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که سهميه خراسان رضوي 10 درصد از تسهيلات در قالب پرداخت به سه هزار متقاضي است.
وي گفت: براي اشتغال بانوان روستايي خراسان رضوي نيز، تفاهم نامه اي بين اين استان با وزارت جهاد کشاورزي به منظور واگذاري اراضي منابع طبيعي و مراتع در روستاها منعقد شده است.
وي افزود: همچنين پارسال طرح ارتقاي توانمنديهاي زنان روستايي به صورت آزمايشي براي 50 روستاي اين استان اجرا شد که در ادامه اجراي آن امسال نيز 100 روستا زير پوشش قرار گرفتند.
وي ايجاد بازارچه هاي دائمي، تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان در استان، طراحي بانک اطلاعاتي بانوان و سازماندهي يکهزار و 200 زن فرهيخته از 25 قشر جامعه در قالب مجامع مشورتي زنان در شهرستان ها و مرکز استان را از ديگر اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي در سال جاري برشمرد.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن