Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ از پاکسازی و لایروبی کامل مسیل ها و کانال های غرب پایتخت همزمان با نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: سه رود دره مهم “کن، وردآورد و قوری چای” غرب تهران از مناطق بالادست ۵و۲۲ واردمحدوده منطقه۲۱ شده و پس از طی مسیرهای طولانی و قابل توجه به مناطق پایین دست و حاشیه ای پایتخت سرازیر می شوند، از آنجا که در زمان بارش های فصلی امکان جاری شدن سیلاب در این رود دره ها محتمل است، به منظور کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص لایروبی و پاکسازی مسیر این رود دره ها امری ضروری بوده که همزمان با نفوذ سامانه بارشی چند روز اخیر به کشور این اقدام به صورت مستمر و فوریتی در دستور کار ویژه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول طی عملیات فوریتی پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های غرب پایتخت، ۳۲۵۳متر کانال و بالغ بر ۹هزار متر مسیل؛ به منظور جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و آلودگی های زیست محیطی و نیز مدیریت روان آب های جاری در سطح منطقه۲۱ لایروبی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدامات با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیلاب، به هنگام بارش نزولات جوی صورت گرفته، افزود: پیش از آغاز فصل سرما و شروع پاییز۹۶، مسیل های “کن و قوری چای” با استفاده از ماشین آلات و ادوات سنگین لایروبی؛ نظافت و لایروبی شد، تا هنگام بارش های زمستانی مسیل های مذکور جهت جمع آوری و هدایت آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در سطح این منطقه مشکلی نداشته باشند.

زابلی در خاتمه یادآور شد: در همین راستا تمامی حوضچه های رسوب گیر، کانال ها سرپوشیده و تله های زباله گیر موجود در نواحی سه گانه منطقه۲۱، به صورت روزانه و با نظارت پیمانکاران مسیل ها و قنوات حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست مورد پاکسازی و لایروبی قرار می گیرند.

true برچسب ها : بارش باران سیاوش زابلی لایروبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست