Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:36:14 GMT

رهاسازی یک بهله شاه بوف در جنگل های سردشت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۶۰۷۵

رهاسازی یک بهله شاه بوف در جنگل های سردشت

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک بهله شاه بوف مصدوم که حدود یک ماه پیش توسط دوستداران طبیعت به این اداره منتقل شده بود امروز در دامان طبیعت جنگلی این شهرستان رهاسازی شد.

'خالد بایزیدی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شاه بوف از منطقه کوهستانی 'بیوران' در حالی که از ناحیه بال سمت راست مصدوم شده بود توسط دوستداران محیط زیست به این اداره منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از یک ماه مراقبت، نگهداری و تغذیه مناسب و همچنین مراقبت های دامپزشکی و تزریق واکسن این پرنده زیبا تیمار و مداوا شد.
بایزیدی اظهار کرد: شاه بوف یا جغد شاخدار بزرگترین جغد ایران است که به طور تقریبی در تمام زیستگاه های ایران زندگی می کند.
وی با بیان اینکه شاه بوف در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: این پرنده در نواحی کوهستانی، مناطق صخره ای و سنگ های بیرون زده به سر برده و در لبه صخره ها و شکاف ها یا لانه های متروکه آشیانه می سازد.
به گفته وی به استناد ماده 13 قانون شکار و صید نگهداری، خرید و فروش، حمل و عرضه هرگونه پرنده شکاری همچون شاهین، بالابان، بحری و غیره ممنوع بوده و در قوانین جدید حدود 150 میلیون ریال جریمه دارد.
سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/3072

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست