Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:10:49 GMT

نشست اضطراري در يونان به دنبال تحرکات ترکيه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۶۱۴۱

نشست اضطراري در يونان به دنبال تحرکات ترکيه

خبرگزاري آريا - به دنبال تحرکات نظامي ترکيه در شرق مديترانه و درياي اژه، وزارت دفاع و امور خارجه يونان نشست اضطراري تشکيل دادند
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از بيانيه دفتر نخست وزير يونان، در اين نشست که به رياست «الکسيس سيپراس» نخست وزير يونان برگزار شد، تحرکات اخير نيروهاي نظامي ترکيه در شرق مديترانه و درياي اژه مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم درباره نحوه برخورد با افزايش تنش بيشتر توسط ترکيه اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نشست مواضع اتحاديه اروپا مبني بر محکوميت ترکيه و اعلام حمايت از يونان از طرف سران 27 کشور عضو اتحاديه اروپا گامي بسيار مثبت قلمداد شد.
در اين نشست تصميم گرفته شد که 4 برنامه گسترده در رابطه باافزايش و مدرنيزه کردن تجهيزات نظامي و مهندسي فني، افزايش تعداد کشتي هاي جنگي در منطقه درياي مديترانه و درياي اژه، افزايش و مدرن کردن پدافند هايي زمين به هوا و تقويت و آمادگي نيروهاي ارتش درمرزهاي زميني کشور به زودي به مرحله اجرا گذاشته شوند.
«نيکوس کوتزياس» وزير امورخارجه يونان، پس از اين نشست گفت، ترکيه بايد بداند که يونان کشوري با ارتشي قوي است ونمي تواند براحتي براي تماميت ارضي يونان مشکلاتي ايجاد کند.
در اين اواخر تنش بين ترکيه و يونان و قبرس بر سر منابع احتمالي در سواحل کشورهاي يونان و قبرس به اوج رسيده است و در يک هفته پيش دو کشور يونان و ترکيه در درياي اژه در آستانه رويارويي نظامي قرار گرفتند که با وساطت کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و آمريکا از اين مساله جلوگيري شد.111/135
بيشتر بخوانيد :
تشديد تنش هاي ترکيه و يونان بر سر جزاير مورد اختلاف/ تحليل
القدس العربي: تقابل نظامي جديد ترکيه و يونان بر سر جزاير درياي اژه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد