Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مصدق پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات بین المللی جام کارون در اهواز با استقبال و کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و چهره های سرشناسی در این مسابقات حضور داشتند از طرفی جا دارد از میزبانی شایسته هیات شطرنج خوزستان ابراز خرسندی کرد.
وی با بیان این که مسابقات جام کارون فرصت مناسبی برای شطرنج کشور بود افزود: این رقابت ها علاوه بر ظهور پدیده های نو در شطرنج ایران، باعث شد تا بازیکنان خوب کشورمان با چهره های نامدار شطرنج دنیا رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص عملکردش در این رقابت ها گفت: در دور چهارم یک باخت داشتم اما با بردهایی که در ادامه کسب کردم شانس خود را برای کسب قهرمانی زنده کردم و در بازی آخر با تساوی برابر احسان قائم‌مقامی عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کردم.
وی ادامه داد: در بازی برابر قائم مقامی تدابیری خاصی لحاظ کردم و خوشبختانه آنچه مد نظرم بود انجام شد هر چند که اگر چند حرکت اشتباه انجام نمی دادم می توانستم این بازیکن را شکست دهم.
مصدقی به بازی شطرنج بازان کشورمان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: کسب مقام های برتر این رقابت ها توسط ورزشکاران ایرانی آن هم در حضور شطرنج بازان مطرح جهان نشان از پیشرفت این رشته در کشور است و به طور قطع از این پس شاهد درخشش بعدی ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف خواهیم بود.
وی در خصوص شطرنج خوزستان اظهارکرد:شطرنج خوزستان جای پیشرفت زیادی دارد و با برگزاری مسابقات سطح بالا می تواند به سرعت در مسیر توسعه گام برداشته و به قطب شطرنج کشور تبدیل شود. این منطقه بازیکنان بسیار خوبی دارد و انتظار می رود برای افزایش تعداد شطرنج بازان خوزستان، نهضتی در این رشته راه افتد.
احسان قائم مقامی نیز گفت: به شخصه از بازی هایم راضی بودم چرا که بدون شکست این مسابقات را به پایان رساندم اما متاسفانه تساوی در بازی آخر موجب شد تا به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها نرسم.
وی در خصوص بازی دور نهم خود در مقابل استاد بزرگ پور رمضانعلی افزود:در ابتدای بازی وضعیت بهتری نسبت به حریف داشتم اما در ادامه هر دو اشتباهات پی در پی انجام دادیم که باعث شد در اواخر بازی همه چیز علیه من پیش برود هر چند یک حسی به من می گفت که بازی را نمی بازم لذا تسلیم نشدم.
وی ادامه داد: پوررمضانعلی جزو شطرنج بازان خوب کشور است اما با یک اشتباه فاحش بازی را از دست داد و من به پیروزی رسیدم.
استاد بزرگ شطرنج کشورمان افزود: فکر می کنم در دو، سه سال اخیر به ندرت چنین اتفاقی برای من پیش آمده، اما بارها شده که وضعیت کاملا برنده را با بدشانسی از دست داده ام. در بازی دور هشتم چاشنی شانس همراه من بود و با برد پوررمضانعلی، به نوعی بدشانسی های دورهای قبل جبران شد.
وی در مورد مسابقاتی که در آینده حضور خواهد داشت گفت: مسابقات آزاد جام فردوسی، مسابقات فینال کشور و رقابت های بین المللی آزاد از جمله مهمترین مسابقاتی است که در سال آینده در پیش خواهم داشت.
به گزارش ایرنا در پایان رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون مسعود مصدق پور، شاهین لرپری زنگنه و احسان قائم مقامی عنوان های اول تا سوم این رقابت ها را کسب کردند.
رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون با حضور 350 شطرنج باز دنیا از 17 کشورز جهان در دو بخش آقایان و بانوان، از 28 بهمن به مدت هشت روز در اهواز برگزار شد.
9879/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان در حالی آخرین تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در ویتنام آمده می‌کند که براساس فهرست نهایی این تیم مرضیه عبداللهی ورزشکار وزن بعلاوه ۶۵ کیلوگرم قم قرار است در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ برود.

مسابقات پاراتکواندو قهرمانی زنان آسیا ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم
  • اصفهان نایب قهرمان مسابقات سافت بال کشور
  • قهرمانی نوروزی در مسابقات شطرنج کشوری
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند