Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالله مرتضوی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در خصوص برگزاری نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی اظهار کرد: ایثار ترجیح دیگران به خود است در حالی که انسان به آنچه که مورد ایثار و ازخود گذشتگی قرار می گیرد، نیاز دارد.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید نیکی، ایثار و گذشت را زمانی درک می کنیم که از یک موضوعی که خودمان به آن علاقه و نیاز داریم و باید مورد استفاده قرار دهیم، گذشت کرده و در برابر دیگران ایثار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضوی بیان کرد: بنیاد شهید درراستای نهادینه کردن ایثار اجتماعی گام های موثری برداشته است که یکی از این اقدامات، برگزاری نشست های تخصصی در مجامع دانشگاهی و علمی بود و این نشست، نخستین همایشی است که سال جاری برگزار شده و در طول سال 97 دیگر همایش ها برگزار می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران ادامه داد: در این نشست ها از نقطه نظرات اساتید دانشگاهی و دانشجویانی که درزمینه پژوهش های علمی و پایان نامه ها کار کرده اند، استفاده می شود.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این همایش گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که می توان به لحاظ مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به آن اشاره کرد، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار اجتماعی است.
وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی معنای واقعی ایثار را به منصه ظهور رساندند، افزود: با توجه به توطئه های غرب و جنگ نرم دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی یک ضرورت است که باید از آینده سازان کشور آغاز کرد.
لازم به ذکر است در این همایش ردای خادم الشهدایی به حجت‌الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا گردید.
همچنین از 9دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاهی شرق استان تهران تجلیل شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس