Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@21:30:51 GMT

برگزاری نشست هماهنگی مطالعات آمایش سرزمین یزد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۶۶۵۴

برگزاری نشست هماهنگی مطالعات آمایش سرزمین یزد

در این نشست معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گزارشی از پیشرفت سند آمایش سرزمین استان و مطالعات آن که با مدیریت محمدحسین فولادی در حال انجام است، ارائه کردند.
در ادامه مسئولان محلی اشکذر ، ظرفیت ها و توانایی شهرستان را برای بهره گیری در طرح سند آمایش سند سرزمین استان بیان کردند.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در حاشیه این جلسه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر پایه قانون برنامه ششم توسعه ، دولت مکلف است در سال اول برنامه سند آمایش کشور را آماده و اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید دهقانی زاده، افزود: مسئولان استان در حال تهیه و تکمیل سند آمایش سرزمین اند و در کنار آن سند آمایش مناطق 9 گانه کشور نیز وجود دارد و یزد جزو منطقه هشت است.
وی ادامه داد: یزد به عنوان دبیرخانه منطقه هشت انتخاب و پیش نویس سند آمایش این منطقه شامل یزد،کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در چند روز گذشته نهایی شد و به تأیید استان ها زیرمجموعه منطقه رسید.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد تصریح کرد: همزمان با سند منطقه ای، سند آمایش استان است که در مراحل نهایی فاز دوم قرار دارد.
به گفته دهقانی زاده، این سند به عنوان سند بالادستی و بلند مدت نقش مهمی در توسعه استان یزد دارد.
وی گفت: در این مرحله، خروجی های به دست آمده از نظر کارشناسی ، هماهنگی های بین بخشی و اساتید به رأی گذاشته می شود تا نقطه نظر مدیران و نخبگان هر شهرستان برای اصلاح یا تکمیل طرح جمع آوری شود.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 96 یا پایان فروردین سال 97 پیش نویس نهایی سند آمایش سرزمین استان آماده و در مجامع مختلف به رأی گذاشته و مصوب شود.
نشست هماهنگی و هم اندیشی مرحله دوم مطالعات آمایش سرزمین استان یزد با حضور فرماندار، مسئولان، نخبگان و صاحب نظران هر شهرستان به صورت جداگانه برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت در آبان ماه سال 96، 10شهرستان داشت که 85 درصد جمعیت در 10شهرستان و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
آمایش سرزمین مجموعه ی عملیاتی است که بخش خصوصی یا بخش عمومی به منظور آماده کردن پهنه یک سرزمین برای زندگی بهتر در پیش می گیرد.
سابقه آمایش سرزمین در ایران به سال 1353شمسی و زمانی باز می‌گردد که وظیفه تهیه طرح آمایش سرزمین از سوی شورای اقتصاد به مرکز مطالعات و تحقیقات بهره‌وری از سرزمین واگذار شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند

صالح رحیمی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات اظهار داشت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست‌های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهر باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان دانست و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سال‌های آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص‌های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص‌های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت‌های هر یک از دستگاه‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند