Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@19:05:16 GMT

راههای کرمان باز است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۶۷۸۷

راههای کرمان باز است

خداداد مقبلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گزارش جوی وضعیت راههای استان کرمان را تشریح کرد و افزود: تا صبح امروز شاهد باران شدید در محورهای کفنوئیه، گردنه خانه سرخ، شهربابک، رابر، اسکر و سرچشمه رفسنجان بودیم که تاکنون آسیبی به راههای ارتباطی اصلی و فرعی این استان وارد نکرده است.
وی تصریح کرد: بدلیل شدت بارندگی، احتمال آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب، راهدارها بصورت آماده باش در راهدارخانه ها مستقر هستند و وضعیت شریانهای ارتباطی را بصورت لحظه ای کنترل و ارزیابی می کنند لذا جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: همچنین هم اکنون در محورهای شهرستان ارزوئیه، سنگ صیاد، قنات سیر، کوه پنج و دهبکری بم شاهد بارندگی هستیم و در برخی مسیرهای ارتباطی شهرستان شهربابک نیز مه گرفتگی وجود دارد لذا رانندگان باید هنگام رانندگی جوانب احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.
وی با تاکید بر شدت بارندگی و لغزندگی جاده ها در بسیاری از مسیرهای ارتباطی استان کرمان، به مسافران و رانندگان توصیه کرد: مردم در محورهای ارتباطی با سرعت مطمئنه برانند و با وجود بارش های زمستانی به علائم راهنمایی و رانندگی توجهی ویژه داشته باشند.
مقبلی افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و احتمال برودت و کاهش دما وجود دارد باید رانندگان در جاده ها از وسایل گرمایشی خود مطمئن شوند و بصورت دوره ای این وسایل را بررسی کنند.
وی عنوان کرد: همچنین با احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی از مسیرها و شریانهای ارتباطی مردم از توقف در کنار بستر رودخانه ها پرهیز کنند.
استان پهناور کرمان دارای 2 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی بسیاری از نقاط کشور را فراگرفته است و این سامانه از دیروز (شنبه) وارد استان کرمان شده است و طی روزهای آینده بارندگی را در این استان شاهد خواهیم بود.
3029/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ و قطع درختان در جاده پل دختر بر اثر بارندگی شدید + تصاویر

چند روزی است با ورود سامانه بارشی جدید در اقصی نقاط کشور شاهد بارندگی شدید هستیم. بیشتر مناطقی که با بارش باران همراه بود موجب آبگرفتگی در شهر‌ها و موجب ریزش سنگ در جاده‌ها شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر قطع درختان و ریزش سنگ در جاده پل دختر به خرم آباد در محدوده مراوی را به اشتراک گذاشت که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - لرستان

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آبگرفتگی‌های معابر اهواز پس از بارش باران + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سقوط سنگ در جاده کندوان + جزئیات
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی استان
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است
  • اسکان اضطراری ۲۰ مسافر در چهارمحال و بختیاری
  • ریزش سنگ و قطع درختان در جاده پل دختر بر اثر بارندگی شدید + تصاویر