Web Analytics Made Easy - Statcounter

   مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند در سال آینده 20 درصد انرژی‌های مصرفی خود را در قالب انرژ‌ی‌های پاک و تجدیدپذیر تامین کنند. 
حسن محمدی در گفتگو با ایسنا، منطقه ردبیل اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همگام با تحولات جهانی توسعه بکارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر را در اولویت خود قرار داده و به همین دلیل برای کاهش هزینه برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی در گام اول قرار است حداقل 20 درصد انرژی مصرفی دستگاه‌ها از طریق منابع خورشیدی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اهداف بالادستی در ارتباط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و محیط زیست را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس تعهدات جهانی و سیاست‌های داخلی توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر را در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد باشیم. 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت فسیلی، کمک به کاهش پیک روز شبکه برق، کاهش تلفات انرژی‌ در سطوح انتقال و توزیع و کمک به تنوع‌بخشی به منابع انرژی با هدف توسعه پایدار و پدافند غیرعامل را از اهداف وزارت نیرو در توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر اعلام کرد. 
محمدی کاهش قابل توجه در هزینه برق مصرفی در ادارات را در کنار جلوگیری از افزایش سه برابری هزینه‌های برق مصرفی و اعمال جرایم مورد نظر از مزایای طرح برای مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: قطعا این کار در راستای عمل به ابلاغیه برنامه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. 
وی به شرایط و نحوه واگذاری تجهیزات انرژی‌های پاک اشاره و تصریح کرد: در گام اول باید دستگاه‌های اجرایی درخواست کتبی خود را همراه با معرفی نماینده تام‌الاختیار انجام دهد تا با بازدید از محل و برآورد 20 درصد انرژی مصرفی سالانه تعیین سایز نیروگاه توسط کارشناسان شرکت برق انجام شود. 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: با نظارت عالیه بر حسن اجرای نیروگاه خورشیدی توسط شرکت توزیع نصب کنتور دوطرفه و در نهایت بهره‌‌برداری از آن مورد توجه قرار می‌گیرد. 
محمدی بیان کرد: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق حاصل از تولید نیروگاه‌ها و مولدهای خورشیدی به قیمت تضمینی و به صورت بلند مدت 20 ساله خریداری می‌کند. 
وی گفت: در این طرح مشترکین در صور نصب مولد خورشیدی در پشت بام و یا محوطه خود اعم از خانگی، تجاری و صنعتی تا سقف ظرفیت انشعاب می‌توانند از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل کسب درآمد کنند. 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با دعوت از سرمایه‌گذاران برای احداث مزرعه خورشیدی در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: ما به قیمت مناسب برق تولیدی در این مزارع را خریداری می‌کنیم و آمادگی ارائه مشاوره‌های تخصصی را در این زمینه برای سرمایه‌گذاران داریم.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد