Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارایرنا،دراین حادثه که اول اردیبهشت ماه سال 94 رخ داد، 12 نفرازسرنشینان اتوبوس اسکانیا جان خود را از دست دادند و18 نفرمصدوم شدند که احکام نهایی برای دریافت دیه این افراد 5 مردادماه سال جاری از سوی دادسرای سوادکوه قطعی و به بیمه دانا برای پرداخت دیه ارسال شده است.
با این وجود بنا به اظهار برخی از خانواده کشته شدگان و مصدومان این حادثه ناگوار، انها هنوز نتوانستند دیه و سایر حق و حقوقشان را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرنشینان اتوبوس اسکانیا حادثه دیده در محور فیروزکوه- قائمشهر مسافران یکی از شرکت های هواپیمایی مسیر مشهد - ساری بودند که به دلیل شرایط نامساعد جوی مسافرانش را به جای فرودگاه ساری درفرودگاه مهرآباد تهران پیاده کرد.
این شرکت هوایی در تهران با اجاره یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مسافرانش را راهی مازندران کرد که در محورفیروزکوه- قائمشهر این خودرو به علت آنچه که از سوی راهنمایی و رانندگی خواب آلودگی و خستگی راننده اعلام شد به دره سقوط کرد.
** پرداخت دیه تا پایان اسفندماه
رئیس بیمه دانا ساری گفت: دیه ای که با حکم نهایی دادگاه برای حادثه دیدگان سقوط اتوبوس به دره در محور فیروزکوه - قائمشهر صادر شد،تا پایان سال جاری پرداخت می شود.
فرزاد آفرین روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگارایرنا افزود : حکم قطعی این حادثه که حدود 40 میلیارد ریال برآورد می شود ، مردادماه سال جاری به بیمه ابلاغ و پس از آن تشکیل پرونده برای پرداخت دیه در دستور کار این شرکت بیمه ای قرارگرفت.
وی اضافه کرد : میزان غرامت پرداختی صادره از دادگاه بیش از اختیار استانی شرکت بیمه دانا است و پرونده برای اخذ مجوزهیات مدیره به مرکز ارسال شد و بزودی با اخذ مجوز از هیات مدیره این غرامت تا سقف 2 میلیارد و 200 میلیون ریال مطابق تعهد بیمه ای سال 93 این شرکت نسبت به خودرو برای هرحادثه دیده و یا خانواده شان پرداخت می شود.
آفرین اظهارداشت : سقف مازاد این پرداختی که حدود 600 میلیون ریال برای فوت شدگان حادثه سقوط خودرو از محل صندوق تامین خسارت که در خارج از حیطه وظایف این شرکت بیمه ای است، با حکم دادگاه پرداخت خواهد شد.
وی سقف بیمه شخص ثالث اتوبوس اسکانیایی که در سال 94 در محور فیروزکوه- قائمشهر به دره سقوط کرد و در آن 18 مسافر زخمی و 12 نفر کشته شدند را طبق بیمه نامه سال 93 حدود 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس شبعه بیمه دانا در ساری مرکز مازندران گفت که غرامت پیش بینی حدود 40 میلیارد ریالی به حساب دادگستری واریزو از طریق دادگاه به حساب ذینفعان پرداخت خواهد شد.
آفرین برخی فرازو نشیب در مراحل رسیدگی پرونده حادثه سقوط اتوبوس اسکانیا را دلیل تاخیر در پرداخت دیه غرامتی حادثه دیدگان و خانواده متوفیان بیان کرد.
در آبان ماه سال جاری نیز براثر سقوط یک دستگاه اتوبوس در محور فیروزکوه- قائمشهر 14 نفر کشته و 18 نفر مصدوم شدند.
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • رسمی؛ شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی