Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:04:51 GMT

خوزستان|‌اروندکنار به منطقه آزاد اروند الحاق شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۸۰۵۰

خوزستان|‌اروندکنار به منطقه آزاد اروند الحاق شود

عضو شورای شهر اروندکنار گفت: از مسئولان انتظار داریم در جهت رونق بخشی به منطقه محروم اروندکنار این بخش را به منطقه آزاد اروند ملحق کنند. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ استانها خوزستان نظرات

غانم حلفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: با توجه به محرومیت‌ها و مشکلاتی که ناشی از آن در بخش اروندکنار موجود است از مسئولان دولتی تقاضا داریم اروندکنار را به منطقه آزاد اروند الحاق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه آزاد اروند می‌تواند با توجه به امکاناتی که دارد از محرومیت شهر اروندکنار بکاهد و اعتبارات لازم برای عمران شهری و زیبایی شهر را در اختیار شهرداری بگذارد.

عضو شورای شهر اروندکنار کنار عنوان کرد: الحاق اروندکنار به منطقه آزاد اروند می‌تواند از مهاجرت و خالی شدن شهر از سکنه جلوگیری و بودجه‌های موردنیاز را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه اروندکنار بخش قابل‌توجهی از محصولات غذایی کشورهای عربی را تأمین می‌کرد، اکنون این موضوع دیگر جایگاه خود را ازدست‌داده بنابراین برای رونق بخشی به کشاورزی و احیای آن تسهیلات لازم به مردم داده شود.

حلفی عنوان کرد: بعد از جنگ تحمیلی و بازگشت مردم به اروندکنار تنها راه امرارمعاش مردم کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اطراف بود اما با سو مدیریت‌هایی که در احداث سدها شکل گرفت آب رودخانه اروند بشدت شور شد.

نمایندگان مجلس برای خروج اروندکنار از محرومیت همکاری کنند

وی افزود: متأسفانه قبل از لوله‌گذاری به زمین‌های کشاورزی و تأمین آب زمین‌های اروندکنار سد احداث کرده و آب رودخانه شور شد و به همین سبب تمام نخلستان‌های منطقه از بین رفت، بنابراین از مسئولان درخواست داریم با تأمین حق آب و اعطای تسهیلات مناسب به مردم کشاورزی احیا شود.

سخنگوی شورای شهر اروندکنار بیان کرد: اگر اروندکنار به منطقه آزاد ملحق شود، با توجه به اعتبارات خوبی که در این بخش موجود است، می‌توان جاده آبادان به اروندکنار در زمان کوتاهی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: از دیگر مزایای الحاق اروندکنار به منطقه آزاد، انتقال بندر و گمرک آبادان به اروندکنار خواهد بود که یک نوع دیگری از رونق بخشی به شهر محروم اروندکنار خواهد بود.

حلفی عنوان کرد: از نمایندگان مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم برای رونق و رفاه حال مردم محروم منطقه اقدامات عملیاتی و مهمی را بردارند، چراکه نمایندگان ظرفیت بزرگی برای خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استان خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گیاهان دارویی است و شهرستان حمیدیه نیز رتبه برتر تولید نعنای دارویی را دارد.

در این شهرستان انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود و سطح زیر کشت دو نوع نعنای فلفلی و معمولی، ۲۰ هکتار است.

مهدی سلطانی، یکی از کشاورزان حمیدیه که حدود ۱۵ سال است در زمین کشاورزی اش نعنا کشت می‌کند، می‌گوید: ۵ بار در سال نعنا برداشت می‌کند و محصول تولیدی علاوه بر صادرات به نقاط مختلف خوزستان، به استان‌های همجوار ارسال می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بارش باران در اروند
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد