Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقامات هند اعلام کردند دولت این کشور قصد دارد به منظور جلب رقابت شرکت های بزرگ جهان، برنامه خرید جنگنده از شرکت های خارجی را به هواپیمای تک موتوره محدود نکند تا شرکت های آمریکایی تولید کننده جنگنده های دو موتوره نیز بتوانند در مناقصه شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از وبسایت شبکه تلویزیونی ان دی تی وی در روز شنبه، دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند از وزارت دفاع این کشور درخواست کرده است تا جست و جوی خود برای خرید جنگنده را به جنگنده های تک موتوره محدود نکند و به دنبال خرید جنگنده های دو موتوره نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر سبب خواهد شد شرکت هایی مانند بوئینگ و یونایتد ایرکرفت بتوانند در مناقصه هند شرکت کنند. پیش از این تنها دو شرکت ساب و لاکهید مارتین در فهرست هند برای شرکت های تولید کننده جنگنده های تک موتوره قرار داشتند.

هند از سال 2007 جست و جوی خود را برای خرید جنگنده های جدید آغاز کرد. این کشور ابتدا شرکت داسالت فرانسه را برای خرید 126 جنگنده رافائل به قیمت 11 میلیارد دلار انتخاب کرد. اما به دلیل اختلاف هند و فرانسه بر سر قیمت و ضمانت کیفیت، دهلی نو مجبور شد به منظور سرعت دادن به امور تنها به خرید 36 فروند جنگنده رافائل کفایت کند.
نیروی هوایی هند به 400 فروند جنگنده تک موتوره و دو موتوره احتیاج دارد. نیروی هوایی هند به دنبال خرید 100 فروند جنگنده به ارزش 15 میلیارد دلار است درحالی که نیروی دریایی این کشور نیز خواهان خرید 57 جنگنده به ارزش 10 میلیارد دلار است.

در مناقصه اولیه شرکت داسالت فرانسه با جنگنده های رافائل خود توانست بر سایر شرکت ها از جمله لاکهید مارتین ( جنگنده اف 16)، بوئینگ (جنگنده اف ای 18)، یونایتد ایرکرفت ( میگ 35) و ساب (گریپن) پیروز شود.
خرید جنگنده های جدید بخشی از طرح نارندرا مودی برای مدرن سازی ارتش هند با بودجه ای معادل 250 میلیارد دلار است.

دولت هند همچنین می خواهد شرکت های داخلی نظامی هند نیز در امر نو سازی ارتش هند نقش داشته باشند بنابراین از شرکت های خارجی نظامی درخواست کرده است تا تجهیزات خود را در داخل هند تولید کنند.

شرکت های بوئینگ، لاکهید مارتین، ساب و سایر شرکت ها اعلام کرده اند در صورتی که قرارداد های آنها ارزش سرمایه گذاری داشته باشد حاضر به تولید جنگنده ها و تجهیزات خود در هند خواهند بود.
دولت هند اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2019 صادرات تجهیزات نظامی را به 2 میلیارد دلار افزایش دهد.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم واردات سلاح هند در سال های 2012 تا 2016، 43 درصد افزایش یافته است. در چهار سال گذشته واردات سلاح هند از کشور های همسایه خود مانند پاکستان و چین بسیار بیشتر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۲۳ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۱۴ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۵۱۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و حواله آن با افزایش ۴۸۳ تومانی، ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با افزایش ۳۴ تومانی قیمت، به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حواله درهم نیز با ۳۱ تومان رشد قیمت، ۱۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • خرید ترازو دیجیتال
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی