Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@03:02:39 GMT

منظور از لباس شهرت، چه نوع لباسى است؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۸۳۹۷

منظور از لباس شهرت، چه نوع لباسى است؟

منظور از لباس شهرت، چه نوع لباسى است؟

 

همه مراجع (به جز آيات عظام سيستانى و مكارم): لباس شهرت، لباسى است كه پوشيدن آن براى شخص، به جهت جنس پارچه يا رنگ يا كيفيت دوخت يا مندرس بودنش و مانند آن، معمول نبوده و خلاف شأن او به حساب آيد؛ به طورى كه اگر آن را در برابر مردم بپوشد، توجه آنان را به خود جلب كرده و انگشت نما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[1]


آيت اللّه سيستانى: منظور لباسى است كه مؤمن را به صورتى زشت و نامناسب در آورد.[2]


آيت اللّه مكارم: لباس شهرت، لباسى است كه جنبه رياكارى دارد و شخص مى خواهد به وسيله آن مثلاً به زهد و ترك دنيا مشهور شود، خواه از جهت پارچه يا رنگ آن باشد و يا دوخت آن. امّا اگر واقعاً قصدش ساده پوشيدن است و جنبه رياكارى ندارد، نه تنها جايز است؛ بلكه عملى شايسته است.[3]

 

پي نوشت:

[1] توضيح المسائل مراجع، م845؛ نورى، توضيح المسائل، م846؛ بهجت، توضيح المسائل، م711؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتاءات، س1361؛ وحيد، توضيح المسائل، م851.

[2] دفتر: آيت الله سيستانى.

[3] آيت الله مكارم، توضيح المسائل مراجع، م845

كتاب آراستگي و مدگرايي، سيد حسن موسوي، دفتر نشر معارف

 

انوار طاها

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا با اشاره به فرا رسیدن ایام مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور برگزار هرچه باشکوه‌تر انتخابات، تمامی همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم، همچون دوره‌های گذشته به منظور تأمین برق پایدار شعبات اخذ رأی همکاران این شرکت ضمن تعامل با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، تمهیدات لازم برای ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پر شورتر انتخابات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: هدف صنعت برق حضور گسترده و بدون دغدغه مردم همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی گیری است.

فرج نیا با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی ناامن در برخی نقاط شهر ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث از مسئولین ستادها و نمایندگان نامزدها خواهشمند است از نصب نا ایمن بنرهای تبلیغاتی روی تیرهای برق و درحریم شبکه‌های برق خودداری کنند.

کد خبر 6097852

دیگر خبرها

  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت